вторник, 22 февраля 2022 г.

У локомотивному депо продовжується ремонт паровоза Гр-336

 Нагадаємо, що наприкінці грудня минулого року із Київської дитячої залізниці до Сновська на капітальний ремонт прибув паровоз Гр-336,  який був виготовлений 1951 року і працює й досі. До слова, саме він відкривав рух цією залізницею сімдесят років тому.  

Про історію та початкове призначення славнозвісного Гр-336 «Променю» розповів слюсар з ремонту обладнання локомотивного депо та фахівець з ретро- техніки В’ячеслав Борщ.



– Паровоз Гр – найпотужніший вузькоколійний, що поставлявся в Радянський Союз після Другої світової війни з Німеччини.  Перший дослідний паровоз Гр-001 був побудований 1947 року, і лише після випробувань, восени цього ж року, було розпочато його серійне виробництво. До слова, таких паровозів було виготовлено лише 400.

Спочатку основне застосування паровозів Гр призначалося для лісорозробок. Також їх застосовували на торф`яних видобутках, цукрових заводах через їх потужність та надійність.

До 1970–х років ресурс локомотивів закінчувався і їх поступово зняли з експлуатації, а деяку кількість паровозів Гр було передано на дитячі залізниці. 

До речі, в Україні функціонує лише два таких паровози – Гр-280 на Гайворонській станції та Гр–336 на Київській дитячій залізниці.



Спочатку планували, що останній дитячою залізницею проїде всього кілька разів, а потім його поставлять як пам’ятник. Але все-таки вирішили, що йому варто працювати, адже від бажаючих покататися на цій ретро-техніці відбою не було.  До речі, Гр-336 працює на дровах. А ще там немає жодної електрики та механізмів, адже все працює від пари.

– За капітальний ремонт паровоза, який вже давно його потребував, взялися шість майстрів локомотивного депо: В’ячеслав Борщ, Михайло Ткаченко, Юрій Овсяник, Сергій Халимон, Олег Ткаченко та Віталій Довгаль, - розповідає начальник локомотивного депо Сновськ Максим Перваков. – Складність роботи передусім полягає в виготовленні необхідних запчастин та деталей, які наші майстри роблять власноруч. А їх треба дуже багато, адже відремонтувати потрібно труби, резервуари, котел, насос, бокові стінки тендера. Потрібно виготовити нову обшивку котла, зольник, замінити водоприйомні рукави та ще багато іншого. І на завершальній стадії варто його пофарбувати. До слова, закінчити всі ремонтні роботи ми плануємо наприкінці квітня, аби вже першого травня паровоз прибув на щорічне відкриття дитячої залізниці. 

Тетяна ЛИТВИН

Фото автора 

Комментариев нет:

Отправить комментарий