понедельник, 24 мая 2021 г.

Відкрилася виставка посуду

 Сновський історичний музей відкрив двері для своїх відвідувачів ще 1939  року і відтоді не перестає бути популярним не лише у жителів міста, але і його гостей. 

З дитинства багато хто звик до стереотипу, що музей – це тихо і нудно проведений час серед старих запилених речей, які мало що промовляють. Проте зараз це уявлення відходить у минуле, адже тепер у музеях не тільки можна послухати екскурсію, а й відвідати цікаві майстер-класи, переглянути фільми, ознайомитися із виставками картин, книжок, зустрітися із цікавими, непересічними особистостями. А колектив музею на чолі з Валентиною Москаленко з кожним роком продовжує вдосконалюватися, осучаснюватися та водночас з тим не втрачати свою історичну цінність та родзинку.



Вісімнадцятого травня, у Міжнародний день музеїв, у закладі зазвичай дуже людно. Проте цьогоріч, через карантинні обмеження, працівники музею від звичних святкувань відмовилися. Натомість запропонували усім бажаючим переглянути виставку «Історія посуду з кінця XIX до початку XXI століття», від якої були в захваті і самі працівники, і від­відувачі закладу. Експонати для неї працівники музею познаходили і у власних домівках, і у домівках знайомих. 



Про виставку загалом та історію кожної посудини, присутнім розповіла пані Наталія, екскурсовод закладу. Задум створення подібної виставки виник у наукового співробітника Раїси Сотнікової уже досить давно, а колеги її підтримали. Всі експонати зібрали лише за два дні та розмістили їх за періодизацією: від найстарішої (із глини) до сучасної. За окремим столиком розмістили посуд, яким у свій час користувалася родина Миколи Щорса. Присутні мали змогу помилуватися старовинними вазами, кришталевим посудом, найрізноманітнішими сервізами тощо. Кожна річ несла свою енергетику і притягувала погляди людей. 



Дивлячись на все це, мимоволі починаєш згадувати, як користувалися такими речами наші прабабусі та бабусі, і розумієш, що маєш цінувати навіть такі, на перший погляд, простенькі речі. Адже в майбутньому і вони стануть неймовірною історією для нащадків. 

Тетяна ЛИТВИН

Фото автора

Музей складається з двох відділів: історичного та меморіального будинку Миколи Щорса.
Меморіальний відділ розміщується в будинку, де народився і провів дитячі роки Микола Щорс. Будинок, збудований в 1894 році, складається з трьох кімнат, їдальні і кухні. В кімнатах розміщена експозиція, що розповідає про дитячі та юнацькі роки, а також про діяльність Щорса. 
Історичний відділ складається з трьох залів, які інформують відвідувачів про історію нашого краю. В першому залі представлена експозиція, що розповідає про перші поселення людини на території нашого краю, про народні промисли і ремесла, етнографічні особливості нашої місцевості. Окрасою експозиції є колекція рушників, зібраних у селах району.
Другий зал історичного відділу музею, його фото та документальні експонати, побутові речі, художнє оформлення розповідають відвідувачам про період національно-визвольної боротьби 1917—1919 років в Україні, події цього періоду, пов’язані з постаттю М.О.Щорса.
Про історію міста Щорс (Сновськ) розповідає експозиція третього залу історичного відділу. Його засновником (за легендою) більше 140 років тому став смоленський селянин Іван Корж, який в 60-х роках 19 сторіччя заснував хутір Коржівка. Згодом невеликий хутір, дякуючи будівництву залізниці і локомотивного депо, перетворився на робітниче містечко, яке, за назвою річки, назвали Сновськ. У 1935 році його перейменували в м.Щорс. У 2016 році місту повернуто історичну назву Сновськ.

1 комментарий:

  1. Яка чудова і надихаюча історія! Я була заміжня сім років без дитини, тому мій чоловік почав вести себе дивно, останнім часом повертався додому, більше не проводив зі мною час і розлучався. Тому я стала дуже сумною і загубилася в житті, тому що лікар сказав мені, що немає способу завагітніти, це дійсно робить життя мені нещасним. поки я не натрапив на друга, який розповів мені про DR ALABA з Інтернету, як він допоміг багатьом жінкам з подібними проблемами, через які я переживаю, тому я зв'язався з ним за адресою: (dralaba3000@gmail.com) і пояснив йому: Він мені все розповів його потрібно було надати, перш ніж він міг накласти заклинання на возз’єднання, щоб повернути мого чоловіка, що я і зробила, і він послав потужну молитву, яку я мала вимовити посеред ночі, коли чинив заклинання кохання. Через 24 години мій єдиний чоловік повернувся до мене, вибачився за все, що зробив, і сказав мені, що він повністю готовий підтримати мене у всьому, що я хочу, швидко зателефонуйте Д-ру Алабі і розкажіть йому, що там відбувається. Він також підготував і надіслав мені трав’яний засіб, який, за його словами, вилікує будь-яку небажану хворобу чи інфекцію, які завадили мені завагітніти, а потім проінструктував мене, як використовувати його до зустрічі з чоловіком. Ось після використання цієї місцевої трави та кореня, через кілька тижнів я почала відчувати ознаки вагітності по всьому тілу, я була дійсно вагітна, і я щойно народила хлопчика в 1 місяць. Я присягаю, що весь світ дізнається про Д-ра Алабу за те, що він врятував мої стосунки, і який також дає мені дітей, яких я можу з гордістю називати своїми сьогодні. Для будь-якої жінки, яка вважає це неможливим, ось нагода посміхнутися і принести щастя своїй родині, будь ласка, зв’яжіться з DR ALABA електронною поштою: (dralaba3000@gmail.com). Або WhatsApp/Viber його за номером +1(425) 477-2744, Дійсно, він Бог посланий, щоб привести втрачених коханців і принести вам щастя...

    ОтветитьУдалить