вторник, 8 ноября 2011 г.

Збереження документів

Останнім часом почастішали випадки реорганізації та ліквідації установ, підприємств. У такому випадку порядок наступної збереженості документів визначається відповідним розпорядчим актом. Якщо установа, що реорганізується, передає функції іншій, то остання приймає за актом приймання-передавання документи, які не завершені в діловодстві, та архів.
Якщо функції установи, що реорганізується, переходять декільком іншим, справи Національного архівного фонду (НАФ) в упорядкованому, описаному стані передаються державній архівній установі, а документи тимчасового зберігання та з особового складу передаються установам-правонаступникам. У випадку ліквідації установи порядок передавання документів входить до обов’язків ліквідаційної комісії. Якщо установа ліквідується без правонаступників, її документи постійного зберігання, які включені до складу НАФ, передаються державній архівній установі, а документи з особового складу та документи, що не завершені в діловодстві, передаються до органів вищого рівня.
У випадку банкрутства установи чи підприємства передавання документів здійснюється у порядку, передбаченому законом «Про банкрутство» з подальшими змінами до нього та ст.34 ЗУ «Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом», де передбачено забезпечення ліквідатором належного оформлення, упорядкування та зберігання всіх, у тому числі фінансово-господарських, документів протягом ліквідаційної процедури, а після винесення судом ухвали про ліквідацію юридичної особи-банкрута ліквідатор зобов’язаний забезпечити збереженість архівних документів банкрута і за погодженням з архівним відділом визначити місце подальшого їх зберігання.
Згідно з підпунктом 10 пункту «а» частини першої статті 38 закону «Про місцеве самоврядування» та статті 29 закону «Про Національний архівний фонд та архівні установи» забезпечення збереження документів, що утворилися в процесі документування службових, трудових та інших правовідносин юридичних і фізичних осіб та інших архівних документів, що не відносяться до НАФ, покладається на органи місцевого самоврядування, які мають повноваження своїми рішеннями створювати архівні установи - трудові архіви для централізованого тимчасового зберігання соціально значущих документів та їх використання для захисту законних прав та інтересів громадян. Так функціонує трудовий архів при міській раді, де на даний час зберігається 2761 справа з особового складу ліквідованих без правонаступництва 32 підприємств, установ та організацій (протягом поточного року до трудового архіву при міській раді надійшли документи ліквідованого ПП «Масив-Сновськ»). 7328 документів ліквідованих сільгосппідприємств району надійшли на тимчасове зберігання до 15 сільських рад.
Найближчим часом з інформацією про місцезнаходження документів ліквідованих організацій, підприємств можна буде ознайомитися на офіційному сайті райдержадміністрації.
І.КОЛОДЮК,начальник архівного
відділу райдержадміністрації


Комментариев нет:

Отправить комментарий