26 травня 2016 року м. Сновськ № 2-8/VІІ
Про
затвердження проекту рішення
«Про місцеві
податки та збори на 2017 рік»
Керуючись
статтями 143, 144 Конституції України, статтями 7, 8, 10, 12, 14,
265, 266, 267, 268-1, 291, 293 Податкового кодексу України, пунктом 24 частини
1 статті 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» міська рада вирішила
затвердити проект рішення «Про місцеві податки та збори на 2017 рік»:
1. Встановити на
території м. Сновськ місцеві податки і
збори на 2017 рік, починаючи з 01.01.2017 року, а саме:
а) Про встановлення ставок
єдиного податку для суб’єктів підприємницької діяльності – фізичних осіб.
1) перша група - фізичні особи - підприємці,
які не використовують працю найманих осіб, здійснюють виключно роздрібний
продаж товарів з торговельних місць на ринках та/або провадять господарську
діяльність з надання побутових послуг населенню і обсяг доходу яких протягом
календарного року не перевищує 300000 гривень – 10% розміру мінімальної
заробітної плати.
2) друга
група - фізичні особи - підприємці, які здійснюють господарську діяльність з
надання послуг, у тому числі побутових, платникам єдиного податку та/або
населенню, виробництво та/або продаж товарів, діяльність у сфері ресторанного
господарства, за умови, що протягом календарного року відповідають сукупності
таких критеріїв:
- не використовують працю найманих осіб або
кількість осіб, які перебувають з ними у трудових відносинах, одночасно не
перевищує 10 осіб;
- обсяг доходу не перевищує 1500000 гривень —
20% розміру мінімальної заробітної плати.
б) Про транспортний податок:
- Об’єктом оподаткування є
легкові автомобілі, з року випуску яких минуло не більше 5 років (включно) та
середньоринкова вартість яких становить понад 750 розмірів мінімальної
заробітної плати, встановленої законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Ставка податку встановлюється з розрахунку на календарний рік у розмірі 25000
грн. за кожен легковий автомобіль, що є об'єктом оподаткування.
в) Про встановлення ставок податку на нерухоме майно,
відмінне від земельної ділянки :
·
- для
об’єктів житлової нерухомості, що перебувають у
власності юридичних осіб у розмірі 0,02 % розміру мінімальної заробітної плати,
встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази
оподаткування;
·
для об’єктів нежитлової нерухомості, що перебувають у власності
юридичних осіб у розмірі 0,02 % розміру мінімальної заробітної плати,
встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази
оподаткування;
·
для об’єктів житлової нерухомості, що перебувають у власності
фізичних осіб у розмірі 0,02 % розміру мінімальної заробітної плати,
встановленої законом на 1 січня звітного (податкового) року, за 1 кв. метр бази
оподаткування;
·
для об’єктів нежитлової нерухомості, що перебувають у власності
фізичних осіб у розмірі 0,02 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленої законом на 1 січня звітного
(податкового) року, за 1 кв. метр бази оподаткування;
За наявності у власності платника податку об’єкта
(об’єктів) житлової нерухомості, в тому числі його частки, що перебуває у
власності фізичної чи юридичної особи - платника податку, загальна площа якого
перевищує 300 кв. м. (для квартири) та/або 500 кв. м. (для будинку), сума
податку, розрахована відповідно до підпунктів
266.7.1. «а» - «г» підпункту,
збільшується на 25000 гривень на рік за кожен такий об’єкт житлової нерухомості
(його частку).
Встановити пільгу для
об’єкта\об’єктів нежитлової нерухомості, в тому числі їх часток, що перебувають
у власності фізичних осіб платників податку, для господарських (присадибних)
будівель - допоміжних (нежитлових приміщень), до яких належить сараї, хліви,
гаражі, літні кухні, майстерні, вбиральні, погреби, навіси, котельні, бойлерні,
транспортні підстанції.
г) Про встановлення збору за місця для паркування
транспортних засобів, туристичний збір.
Ставки збору встановлюються за кожний день провадження діяльності із
забезпечення паркування транспортних засобів у гривнях за 1 кв. метр площі
земельної ділянки, відведеної для організації та провадження такої діяльності,
у розмірі від 0,03 до 0,15 відсотка мінімальної заробітної плати, установленої
законом на 1 січня податкового (звітного) року.
Базою справляння туристичного збору є вартість усього періоду проживання
(ночівлі) в місцях, визначених підпунктом 268.5.1 Податкового кодексу України, за вирахуванням податку на
додану вартість.
До вартості
проживання не включаються витрати на харчування чи побутові послуги (прання,
чистка, лагодження та прасування одягу, взуття чи білизни), телефонні рахунки,
оформлення закордонних паспортів, дозволів на в’їзд (віз), обов’язкове страхування,
витрати на усний та письмовий переклади, інші документально оформлені витрати,
пов’язані з правилами в’їзду.
Ставка встановлюється у розмірі від 0,5 до 1 відсотка до бази
справляння збору.
2. Нараховані суми місцевих податків
і зборів платниками у повному обсязі перераховуються до міського бюджету міста
Сновськ та зараховуються відповідно до норм Бюджетного кодексу України.
3. Державній податковій інспекції у м. Сновськ щомісячно до 7 числа місяця,
наступного за звітним, надавати фінансовому управлінню РДА інформацію щодо нарахування, сплати, недоїмок
та переплат за кожним видом місцевих податків і зборів у розрізі платників.
4. Це рішення набирає чинності з 1 січня 2017 року.
5. Визнати такими, що втратили чинність
рішення Щорської міської ради від 09 липня 2015 року « Про місцеві
податки і збори» (56 сесія 6 скликання) та від 28 січня 2016 року (4 сесія 7
скликання) «Про внесення змін до рішення 56 сесії Щорської міської ради від
09.07.2015 р. «Про місцеві податки та збори на 2016 р.».
6. Оприлюднити дане рішення через засоби
масової інформації.
7. Контроль за виконанням даного рішення покласти на
постійну депутатську комісію з питань
бюджету, соціально-економічного та культурного розвитку міста (голова
Шидловська М.С.).
Міський голова
О.О. Медведьов
Аналіз
впливу регуляторного акту: проекту
рішення Щорської
міської ради “Про місцеві податки і збори на 2017 рік»
” (далі - Аналіз),
розроблений
на виконання вимог статті 8 Закону
України “Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської
діяльності” та Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту,
затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 року
№ 308.
1. Визначення
проблеми
Затвердження рішення про місцеві податки та збори, положень
про них і ставок. Важливість
проблеми полягає в тому, щоб поповнити
місцевий бюджет та врегулювати порядок справляння місцевих податків та зборів.
Причиною виникнення проблеми внесення
змін до Податкового Кодексу України,
Вказану проблему неможливо
розв’язати за допомогою ринкових механізмів, тому, що відповідно до діючого
законодавства місцеві податки і збори, їх ставки та порядок сплати
затверджуються міською радою.
2. Цілі регулювання
Впровадження регуляторного акту дозволить забезпечити реалізацію
державної політики в податковій сфері, спрямовану на поповнення доходної
частини місцевого бюджету для забезпечення реалізації програм
соціально-економічного розвитку міста.
Метою прийняття Щорською міською радою даного
рішення є:
1) встановлення на території міста Сновськ місцевих
податків і зборів на 2017 рік відповідно до визначеного Податковим кодексом
України переліку і в межах визначених Кодексом граничних розмірів ставок;
2) отримання до доходної частини міського
бюджету відповідних надходжень;
3) забезпечення дотримання вимог діючого
законодавства щодо місцевих податків і зборів;
4) відкритість процедури, прозорість дій органу
місцевого самоврядування при вирішенні питань, пов’язаних зі справлянням
місцевих податків і зборів;
5) сприяння ефективній роботі суб’єктів
господарювання.
3. Альтернативні способи досягнення цілей
Перша альтернатива - розглянемо так званий “статус-кво”, тобто залишення існуючої
на даний момент ситуації без змін.
У разі
не встановлення рішеннями органів місцевого самоврядування, місцевих податків і
зборів, передбачених пунктом 10.3 статті 10 Кодексу, такі податки і збори
сплачуються платниками у порядку, встановленому Податковим Кодексом та за
мінімальними ставками та без застосування відповідних коефіцієнтів.
Неприйняття
Щорською міською радою рішення про встановлення місцевих податків та зборів
спричинить втрати доходної частини міського бюджету міста Сновськ.
Друга альтернатива – встановлення всіх, без винятку, розмірів ставок
місцевих податків і зборів на максимально можливих граничних рівнях відповідно
до норм Податкового
кодексу України.
Дана альтернатива є неприйнятною, адже вона хоч
і досягає мети щодо наповнення міського бюджету, призведе до збільшення витрат
суб’єктів господарювання та підвищить соціальну напругу населення.
Відносини,
що виникають у сфері справляння податків і зборів, регулюються Податковим
кодексом України. Статтею 12 Кодексу передбачено, що рішення про встановлення
місцевих податків та зборів на певній території, в межах визначених
повноважень, приймають сільські, селищні, міські ради.
Вирішення проблеми, зазначеної у пункті 1 цього
Аналізу, можливе лише шляхом прийняття рішення Щорської міської ради “Про
місцеві податки і збори на 2017 рік”.
Цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної
проблеми.
Перевага обраного виду правового регулювання
ґрунтується на загальнообов’язковості рішень міської ради для виконання на
території міста Щорс, що передбачено
статтею 144 Конституції України та статтею 73 Закону України “Про місцеве
самоврядування в Україні”.
4. Механізми розв’язання проблеми
Згідно зі статтею 12
Податкового кодексу України передбачено, що рішення про встановлення місцевих
податків та зборів на певній території, в межах визначених повноважень,
приймають сільські, селищні, міські ради.
Вирішення проблеми, зазначеної у пункті 1 цього
Аналізу, повинно здійснюватися шляхом прийняття рішення Щорської міської ради “Про місцеві податки і збори на 2017 рік” з
дотриманням вимог Закону України “Про засади державної регуляторної політики у
сфері господарської діяльності”.
Перевага обраного виду правового регулювання
ґрунтується на загальнообов’язковості рішень міської ради для виконання на
території міста Сновськ, що передбачено статтею 144 Конституції України та
статтею 73 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”.
Розробка проекту рішення Щорської міської ради
“Про місцеві податки і збори” здійснювалась
за принципами:
- доцільності;
- адекватності;
- прозорості;
- ефективності;
- передбачуваності;
- збалансованості.
У
місті Сновськ пропонується установити місцеві податки та збори: єдиний податок,
податок на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки (у термін, визначений
Податковим кодексом України), акцизний податок з реалізації суб’єктами
господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів , збір за місця для
паркування транспортних засобів і туристичний збір, та затвердити відповідні
положення, які визначатимуть порядок їх справляння на території міста.
5. Обґрунтування
можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого
регуляторного акта та оцінка можливості впровадження та виконання вимог
регуляторного акта
Прийняття цього регуляторного акта забезпечить
належне справляння місцевих податків і зборів в місті Сновськ та надходження
зазначених платежів до бюджету міста в прогнозованих обсягах.
Прийняття зазначеного регуляторного акта
повністю забезпечує досягнення цілей, передбачених пунктом 2 цього Аналізу.
Впровадження рішення Щорської міської ради “Про
місцеві податки і збори” після його прийняття має здійснюватися:
1) міською радою – у частині оприлюднення
рішення;
2) державною податковою інспекцією у м.
Сновськ, на яку нормами Податкового кодексу України покладено контроль за
справлянням місцевих податків і зборів до міського бюджету.
Дія акта поширюватиметься на широке коло
суб’єктів підприємницької діяльності (юридичних та фізичних осіб).
Запропоновані механізми справляння місцевих податків і зборів відповідають
вимогам діючих нормативно - правових актів. Практичне запровадження даного
рішення покладається на суб’єктів господарювання (юридичних та фізичних осіб).
На досягнення цілей у разі прийняття цього
рішення можуть вплинути такі негативні зовнішні фактори, як:
неналежне справляння та сплата місцевих
податків і зборів суб’єктами господарювання;
зміна діючого законодавства.
Позитивним фактором є збільшення надходжень
коштів до міського бюджету, які можуть використовуватися на виконання власних
повноважень.
6. Очікувані
результати від прийняття регуляторного акта.
Аналіз вигод та
витрат
Дія зазначеного
регуляторного акта поширюється на суб’єктів господарювання, фізичних осіб та
органи місцевого самоврядування.
Для визначення очікуваних результатів
прийняття запропонованого регуляторного акта, які виникають у різних груп
суб’єктів, на яких поширюється дія цього акту, наведена таблиця аналізу вигод
та витрат:
Вигоди
|
Витрати
|
Сфера інтересів місцевої влади
|
|
Збільшення надходжень до загального та спеціального фондів міського
бюджету міста Сновськ від запроваджених місцевих податків і зборів.
|
Витрати робочого часу спеціалістів, пов’язані з підготовкою
регуляторного акту, та на контроль за його виконанням
|
Сфера інтересів громади (громадян)
|
|
Прийняття рішення про місцеві податки і збори на 2017 рік в
м. Сновськ та офіційне оприлюднення забезпечить прозорий механізм їх
справляння
|
Сплата податків і зборів у встановленому обсязі
|
7. Строк дії
регуляторного акта
Рішення Щорської міської ради “Про місцеві податки і збори на 2017 рік” є
регуляторним нормативно-правовим актом, який діє на широке коло осіб –
суб’єктів господарювання та фізичних осіб – платників місцевих податків і
зборів, є загальнообов’язковим до застосування на території міста Сновськ.
У разі внесення змін до
Податкового кодексу України в частині справляння місцевих податків і зборів
відповідні зміни будуть внесені до цього регуляторного акта.
8. Показники
результативності регуляторного акта
Для визначення результативності
цього регуляторного акта пропонується встановити такі загальні показники:
- динаміка кількості платників (у
розрізі місцевих податків і зборів);
- обсяги надходжень відповідних місцевих податків і зборів до бюджету
міста.
Крім того, окремі показники: кількість найманих працівників, працю яких
використовують платники єдиного податку – фізичні особи в динаміці; кількість
придбаних патентів на здійснення торговельної діяльності та діяльності з
надання платних послуг
Час, що витрачатимуть особи на виконання вимог
цього акта, залишається незмінним.
9. Заходи, за
допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного
акта
Базове відстеження результативності дії
регуляторного акта здійснюється до дня набрання ним чинності.
Повторне відстеження результативності регуляторного
акта здійснюється через рік з дня
набрання ним чинності.
Періодичні відстеження результативності будуть
здійснюватися раз на кожні три роки,
починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності
цього акта, за умови його чинності.
Відстеження результативності здійснюватимуться на основі офіційних даних
державної податкової інспекції у м. Сновьк, управління державного казначейства
у м. Сновськ тощо.
Зауваження та пропозиції до проекту рішення 8 сесії
7 скликання Щорської міської ради «Про місцеві податки і збори на 2017 рік» приймаються протягом місяця з дня опублікування
проекту в письмовій формі за адресою: м. Сновськ вул. Банкова, 5.
Комментариев нет:
Отправить комментарий