Не всі наші земляки знають, що сусідня Білорусія вирішила „порадувати” водіїв транспорту доволі оригінальною новацією: проїзд частиною доріг цієї країни став платним. Коштує таке задоволення не дуже дешево – це, по-перше.
По-друге – громадянин України повинен у спеціальному пункті купити (або, як заявляють білоруси – взяти у тимчасову оренду) спеціальний пристрій, котрий встановлюється на машину й при проходженні пунктів контролю подає сигнал. І, по-третє – на платних автотрасах чергують співробітники окремої транспортної інспекції. Якщо якийсь українець, не знаючи про білоруські реалії, заїхав на шосе, його зупиняють і штрафують на суму близько шести тисяч гривень. Причому „контролери” ставляться до водіїв машин з українськими номерами з підвищеною пильністю. (Що це означає у тамтешніх умовах – можна здогадатися). Єдиний виняток чомусь робиться для тих людей, які приїхали з окупованих Росією районів Донбасу – їх не чіпають.
Коли хтось із наших громадян надумає сперечатися з транспортною інспекцією – мовляв, чому мене на кордоні не попередили про платні дороги? – буде ще гірше. Його машину можуть заарештувати, а потім – ходи по білоруських інстанціях у пошуках справедливості. Простіше дати „контролерам” гроші, й вони відчепляться...
Як бачимо, на фоні заяв білоруського керівництва про „дружбу між народами” дійсність виглядає інакше. Про ставлення митників та інших „службовців” наших північних сусідів до українців, які везуть, скажімо, у Гомель свою сільгосппродукцію, добре відомо. А тепер до цього додалися ще й платні дороги. Натомість Україна продовжує підтримувати репутацію гостинної держави. Зокрема – ніхто не знімає грошей з білорусів, які їдуть на Чорне море або в той таки Чернігів – за продуктами, одягом та іншим крамом. У нас – дешевше. І справедливіше.
Олег МІРОШНИЧЕНКО
По-друге – громадянин України повинен у спеціальному пункті купити (або, як заявляють білоруси – взяти у тимчасову оренду) спеціальний пристрій, котрий встановлюється на машину й при проходженні пунктів контролю подає сигнал. І, по-третє – на платних автотрасах чергують співробітники окремої транспортної інспекції. Якщо якийсь українець, не знаючи про білоруські реалії, заїхав на шосе, його зупиняють і штрафують на суму близько шести тисяч гривень. Причому „контролери” ставляться до водіїв машин з українськими номерами з підвищеною пильністю. (Що це означає у тамтешніх умовах – можна здогадатися). Єдиний виняток чомусь робиться для тих людей, які приїхали з окупованих Росією районів Донбасу – їх не чіпають.
Коли хтось із наших громадян надумає сперечатися з транспортною інспекцією – мовляв, чому мене на кордоні не попередили про платні дороги? – буде ще гірше. Його машину можуть заарештувати, а потім – ходи по білоруських інстанціях у пошуках справедливості. Простіше дати „контролерам” гроші, й вони відчепляться...
Як бачимо, на фоні заяв білоруського керівництва про „дружбу між народами” дійсність виглядає інакше. Про ставлення митників та інших „службовців” наших північних сусідів до українців, які везуть, скажімо, у Гомель свою сільгосппродукцію, добре відомо. А тепер до цього додалися ще й платні дороги. Натомість Україна продовжує підтримувати репутацію гостинної держави. Зокрема – ніхто не знімає грошей з білорусів, які їдуть на Чорне море або в той таки Чернігів – за продуктами, одягом та іншим крамом. У нас – дешевше. І справедливіше.
Олег МІРОШНИЧЕНКО
Комментариев нет:
Отправить комментарий