понедельник, 17 декабря 2012 г.

Про «біометричні» паспорти

Доволі неоднозначно сприйняла громадськість нещодавно ухвалений Верховною Радою закон про видачу паспортів з «біометричними даними» - відцифрованим фотознімком людини, відбитком пальця або відсканованою поверхнею ока.
До того ж передбачено, що при оформленні будь-якого паспорта треба буде надати ще чимало інформації про свою особу. Дехто вважає подібну вимогу спробою встановити тотальний контроль над суспільством. На сучасному етапі пропонуємо читачам роз’яснення від управління державної міграційної служби.
Державна міграційна служба видаватиме біометричні документи лише тоді, коли буде готова до цього. 6 грудня 2012 року набув чинності Закон «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус». Відповідно до нього розпочато процес поступового впровадження документів, що міститимуть безконтактний електронний носій із біометричними даними власника документа. Першим кроком до впровадження таких документів стане розробка та ухвалення низки підзаконних актів, якими буде визначено технічні описи документів та порядок їх оформлення і видачі. Окрім нормативно-правового врегулювання процедур оформлення та видачі документів нового зразка, також вживатимуть заходів щодо створення інфраструктури та забезпечення всіх територіальних підрозділів ДМС України (яких в України 679) необхідним обладнанням. Наразі Державна міграційна служба буде видавати громадянам внутрішні та закордонні паспорти «старого» зразка - до завершення підготовчих заходів щодо впровадження біометричних документів. Важливим є те, що зазначений Закон не містить жодних вимог відносно термінового обміну виданих раніше документів на документи нового зразка. Таким чином всі паспорти громадян України, видані відповідно до постанови Верховної Ради України від 26 червня 1992 року, будуть чинними безстроково і обмінювати їх на біометричні паспорти – це право, але не обов’язок. Аналогічною є ситуація із паспортами громадянина України для виїзду за кордон. Такі документи зберігатимуть свою чинність у повному обсязі до зазначеної у паспорті кінцевої дати дії. З ними можна буде і надалі виїжджати за кордон, отримувати візи тощо.
Варто також зазначити, що громадяни, що вже подали заяви про оформлення та видачу паспортів (як громадянина України, так і для виїзду за кордон), отримають документи «старого» зразка, які також будуть чинними.
Стосовно ж поточної діяльності звичного для всіх «паспортного столу» в райвідділі міліції, то пропонуємо читачам коментар завідувача районним сектором УДМС А.М. Могилевець. За її словами, служба залишається в структурі Міністерства внутрішніх справ, але її статус і функціональні повноваження можуть вже незабаром зазнати суттєвих змін. Якщо ж вести мову про роботу в 2012 році, то нашим сектором видано 537 паспортів громадянина України, у 847 випадках проведено процедуру вклеювання фотографій до паспортів, власники яких досягли 25 і 45-річного віку. Для тих іноземців, що приїхали в Україну, оформлено 47 дозволів на еміграцію та посвідок на постійне проживання. (Серед них є вихідці з Білорусії, Росії, Ізраїлю, Туркменистану й навіть Лівії). Продовжено термін перебування в Україні 31 іноземцю й особі без громадянства. Взято участь в оформленні 5 пакетів документів на набуття громадянства України. За місцем мешкання зареєстровано 1495 громадян, знято з реєстрації – 893. Цьогоріч надійшло 241 звернення на отримання закордонних паспортів та документів на дитину для виїзду за кордон. У Щорсі вони не видаються, співробітники нашого сектора лише приймають разом із заявкою пакет первинної документації. І вже у Чернігові відбувається фотографування людини й отримання закордонного паспорта. Наразі ж сектор працює у старому режимі, його колектив чекає, коли вступлять у дію нововведення правового характеру в цій сфері.

Комментариев нет:

Отправить комментарий