понедельник, 17 декабря 2012 г.

Державтоінспекція інформує

Нещодавно на Щорсівщині сталися дві дорожньо-транспортні пригоди, учасниками яких були мешканці Кучинівки. Так, 26 листопада вже уночі двох молодих людей після спільного вживання алкогольних напоїв нечиста сила потягла на пригоди. Двадцятитрьохрічний
безробітний запропонував приятелю взяти батьківський легковик АЗЛК й покататися селом. Той погодився. Горе-водій, не маючи документів на право керування транспортним засобом, далеко не заїхав. Точніше кажучи, врізався у паркан дворища місцевої пенсіонерки. З місця ДТП винний та його друг встигли ретируватися, виїхали на автошлях між Кучинівкою та Рогізками, залишили там машину й повернулися додому. Співробітники державтоінспекції згодом встановили особи водія та його пасажира. Тепер на того, хто перебував за кермом, накладено штраф за водіння без прав, а ось покарання за «п’яне керування» і скоєння ДТП визначатиме суд.
Того ж дня мешканець Кучинівки, 1967 р.н., перебуваючи в нетверезому стані, вже після опівдня їхав трактором Т-40 з боку Лосевої Слободи. На повороті, де дорога виходить на автошлях Щорс-Березна, він не пропустив автомобіль ВАЗ-2106 мешканця Чернігова, й через це сталося зіткнення. На щастя, постраждалих у ДТП не було, лише зазнали пошкодження транспортні засоби. Трактористу ж згодом доведеться постати перед судом.
«Увага! Спецсигнал!»
* * *
До речі,
у рамках тижня
безпеки дорожнього руху доречним
буде нагадати
водіям про деякі
правила.
Чи мають право водії розмовляти по мобільному телефону, перебуваючи за кермом? Законодавці багатьох країн вважають: ні. По-перше, втрачається контроль за дорогою. По-друге, якщо не використовується спеціальна гарнітура, автомобільний базіка може кермо не втримати.
Статистика свідчить, що 5–10% ДТП на автошляхах України трапляються саме через використання мобільного телефону за кермом. Світові дослідження підтверджують, що реакція водія під час телефонних розмов знижується на 1 секунду, що вимагає в 3 рази більше часу для своєчасного реагування на зміну ситуації.
Згідно з вимогами ст. 122 Закону „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо вдосконалення регулювання відносин у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху», передбачені штрафні санкції від 425 до 510 грн. для водіїв, які «користуються під час руху транспортного засобу засобами зв’язку, не обладнаними пристроями, що дозволяє вести перемови без допомоги рук».
За статистикою, близько 60-70% смертельних наслідків ДТП сталися саме через те, що люди не скористалися ременями безпеки. Якщо перекласти абстрактні відсотки на більш звичну мову цифр, то виходить, що зі 100 загиблих людей 60-70 могли б залишитися живими. Щодо поранених під час ДТП, то 84% від загальної кількості усіх потерпілих, як правило, доставляються до лікарень з черепно-мозковими травмами, а застосування ременя безпеки практично виключає можливість травмування голови.
Серед багатьох автомобілістів існує думка, що ремені безпеки в салоні машини потрібні не більше, ніж елемент декорації. Деякі щиро дивуються, коли інспектор ДАІ робить зауваження щодо невикористання пасків безпеки і складає протокол про порушення ПДР.
Досвід багатьох країн показав, що при використанні ременів безпеки різко зменшилася кількість ДТП з тяжкими наслідками. Така картина спостерігалася в Швеції та Австралії. Досягли результату й завдяки встановленню значної суми штрафу за подібне порушення. Наприклад, у Великобританії це близько 500 фунтів стерлінгів (722$). А в Україні від 51 до 80 гривень. Але розмір штрафу - це не головне, найголовнішим є свідомість учасників дорожнього руху. На жаль, значна кількість водіїв та пасажирів не усвідомлюють важливості використання ременя безпеки. Але прийшов час це змінити.
Водій транспортного засобу, що наближається до нерегульованого пішохідного переходу, на якому перебувають пішоходи, повинен зменшити швидкість, а в разі потреби зупинитися, щоб дати дорогу пішоходам. На нерегульованих пішохідних переходах і перехрестях при сигналі світлофора чи регулювальника, що дозволяє рух транспортним засобам, водій повинен дати дорогу пішоходам, які закінчують перехід проїжджої частини відповідного напрямку руху і для яких може бути створена перешкода чи небезпека. Проїжджаючи повз пішоходів, які не встигли закінчити перехід проїжджої частини і вимушено перебувають на острівці безпеки або лінії, що розподіляє транспортні потоки, водії повинні дотримуватися безпечного інтервалу.
У будь-якому місці водії повинні пропустити сліпих пішоходів, які подають сигнал тростиною, спрямованою вперед.
Дотримуймось
правил дорожнього руху!

Комментариев нет:

Отправить комментарий