понедельник, 29 августа 2016 г.

Реформи в освіті починаються з наймолодших

В істині про те, що саме у початковій школі відбувається найважливіше, ніхто не сумнівається. Бо дитина, що підростає, або набуває інтересі до процесу навчання, або ж виробляє імунітет до педагогічного занудства, розглядаючи дорогу до атестату як необхідність, а не потребу для особистісного росту. Зрештою, у неї може зовсім пропасти будь-який інтерес до знань. Отже, щоб цього не сталося, спеціалісти Міносвіти України вирішили запровадити нові програми з новаціями, які мусять допомогти і педагогам, і батькам, і маленьким школярикам.
І. Завдання для вчителя

У програмах для початкової школи більше не буде фіксованої кількості годин на вивчення однієї теми. Вчитель буде сам визначати, скільки часу потрібно дітям, щоб вони зрозуміли і засвоїли її. При цьому педагог повинен оцінювати рівень підготовки класу, учбово-методичну базу, особливості регіону. А головне – реакцію самих дітей. Якщо у них загораються очі, доцільно поговорити про зацікавлений предмет більше і глибше, зате можна звузити теми, що не викликають подібної зацікавленості. Таким чином, вчитель отримує свободу і автономію.
ІІ. Каліграфія без оцінок
Для деяких діток – це суцільна мука. Ну не дав Господь Бог таланту виводити акуратні літери, а нагородив іншими здібностями!  Та й чи багато користі приносить красива каліграфія у наше комп`ютерне сторіччя? Словом, дитина повинна намагатися красиво оформити свою роботу, бо це виховує внутрішню культуру. Але не зобов`язана страждати і відчувати комплекси, коли у неї виходить все не так добре, як у інших. Також не буде підлягати оцінюванню фізкультура, музичне й образотворче мистецтво, інформатика, основи здоров`я.
ІІІ. А таблиця множення не потрібна
У програмах для 1-2 класів зняті вимоги запам`ятовувати таблиці множення і віднімання у межах до 10 і 20,  а також таблиці множення і ділення. Дитина не повинна зубрити, дитина має розуміти логіку дій – через приклади, рішення задач вона повинна наочно сприймати таблиці, - говорять вчені. Таблицю множення знати на пам`ять треба буде в третьому класі. Із програми з інформатики вилучили 11 застарілих тем. Ті, що лишилися, переформулювали «живими словами» - так, щоб дитина вчилася оперувати термінами у розмовній мові.
ІV. Поезію зрівняли з прозою
На щастя, дітям більше не доведеться читати тексти на швидкість, нервуючи і затинаючись від хвилювання. Вчителі мусять вітати розуміння тексту, а не темп викидання слів з рота. Раніше у програмі було дуже мало поезії. У новій - кількість поезії зрівняли з прозою. З дітьми будуть вивчати академічні твори, а вдома фахівці рекомендують шукати книги, які б зацікавили малят. Це не буде примусовим – ні за темами, ні за кількістю прочитаного. Зрештою, вчителі розвиватимуть у дитини вміння висловлювати свої думки, відстоювати погляди, дискутувати. Для учнів початкової школи осучаснили словниковий запас. Приміром, в 1 класі ввели слово «телефон», яке за старою програмою (смішно сказати!) вивчали тільки в 4 класі. А для четверокласників «аеродром», котрого вони в очі не бачили, замінили на «аеропорт».
Змінена й програма з музичного виховання. На вибір учителя додані твори сучасних авторів та виконавців. А також малозрозумілі для дітей твори, як «Симфонія невідомого автора І-ої половини ХІХ століття» або «Бігла кізонька топитися», прибрали із репертуару. До речі, ноти у початковій школі також не вивчатимуть. Дітей привчатимуть іншому: сприймати і любити музику.
До теми
Батьки жваво обговорюють варіант застосування олівців замість ручок. У Міносвіти говорять: приймати рішення (це буде записано у методичках) повинен сам учитель – у залежності від вмінь і бажань малюків. Якщо дитина в дитячому садочку впевнено навчилася виводити літери ручкою, силоміць підсовувати їй олівець ніхто не повинен. Однак, якщо з грифелем малюку впоратися легше, перехід до ручки буде поступовим. Педагогам у молодших класах настійливо радитимуть відмовитися від  червоної  пасти при роботі з дитячими зошитами. Це колір агресії. Тому вчителів націлюватимуть на зелений чи фіолетовий колір. При цьому, вважать психологи, доцільніше в перших класах підкреслювати успіхами дітей, а не помилки.
Підготувала Олена КОМПАНЕЦЬ

Комментариев нет:

Отправить комментарий