четверг, 19 декабря 2019 г.

Петро Теліман створює унікальні головні убори, які носять по всьому світу

Вироби з соломи для кожного українця завжди мали особливий характер. Вони слугували не лише як елементи одягу, деталі інтер’єру, іграшки, але і як оберіг. Старовинна традиція виготовлення солом’яних речей з часом втрачає свою популярність, та є люди, які не дають забувати про неї і нині. Серед них – петрівчанин Петро Теліман. Цього року йому буде 80, а він і досі із задоволенням засид­жується над улюбленим заняттям, створюючи неповторні головні убори – капелюхи та картузи із соломи.



Навчив чоловіка цій старовинній справі ще у сімдесятих роках дідусь, який приїхав до села з Полтави. Він плів брилі, які тоді користувалися неабияким попитом. Петро Ілліч спробував і собі створити щось подібне, і у нього вийшло. Далі придбав собі книгу з детальними описами та новими техніками, і так почалася справа усього його життя…
Створення головних уборів із соломи – справа складна та кропітка, яка потребує не лише великої кількості часу, але й посидючості та уважності.
– Найголовніше у створенні уборів – вибір соломи, - розказує Петро Теліман. Я сію озиме жито, не обробляючи його ніякою хімією та добривами, і скошую колоски ще недоспілими. Соломинку беру не всю, мені потрібно лише друге коліно від колоска. Далі соломинки потрібно пропарити в окропі (щоб не ламалися) і лише тоді починати плести заготовки.
Займається чоловік цією справою близько 45 років. Працював і слюсарем, і начальником охорони у колгоспі, і лісником. Останній присвятив більше 20 років життя. Та весь цей час, окрім безпосередньої роботи та праці по господарству і на городі, щодня поспішав сісти за улюблену справу. Свої капелюхи він продавав та дарував знайомим. Коли був молодший, то возив їх до Чернігова на ринок, зараз же продає їх лише вдома.
– З упевненістю можу сказати – мої головні убори є у всіх селах нашого району. Чимало їх купували і з багатьох міст України та із-за кордону. Я дуже пишаюся, що частинка  українського народного мистецтва є у містах Америки, Австралії, у Туреччині та Єгипті. Це для них спогад про Україну, її неповторні звичаї та традиції, - каже чоловік. - Спробував навчити робити брилі і двох своїх доньок – Раїсу та Людмилу. Та дівчатам ця справа дається важко, у них немає необхідної сили у руках та і посидючості їм не вистачає, а особливо  зараз, коли у них є свої родини та дітки.
Петро Ілліч розповідає, що найкраще його головні убори носити у спеку. Вони пропускають повітря, є екологічно чистими та не створюють  дискомфорту під час носіння. А якщо намочити їх у холодній воді, то кращого охолодження годі й шукати.
Тетяна ЛИТВИН , фото автора

1 комментарий:

  1. Мене звати Ізабелла Ітан Після 12 років шлюбу ми з чоловіком так чи інакше сварилися, поки він нарешті не покинув мене і не переїхав до Каліфорнії, щоб бути з іншою жінкою. Я відчував, що моє життя закінчилося, і мої діти думали, що ніколи більше не побачать свого батька. Я намагалася бути сильною лише перед дітьми, але не могла стримати біль, що мучив моє серце, моє серце було сповнене смутку і болю, тому що я дійсно була закохана в свого чоловіка. Я думаю про нього щодня і вночі, і завжди хотів би, щоб він повернувся до мене, я був дуже засмучений і потребував допомоги, тому звернувся за допомогою в Інтернет і натрапив на веб-сайт, який припускає, що доктор Алаба міг би допомогти своєму колишньому повернутися. Тому я відчув, що повинен спробувати. Я зв'язався з ним, і він сказав мені, що робити. Я зробив це, а потім він зробив мені приворот. Через 48 годин мій чоловік дійсно подзвонив мені і сказав, що він дуже сумує за дітьми, так дивно!! Отже, він повернувся того дня, з великою любов’ю та радістю, і вибачився за свою помилку та біль, який він завдав мені та дітям. Наш шлюб був міцнішим, ніж раніше, завдяки доктору Алабі. Він такий могутній, і я вирішив поділитися своєю історією в Інтернеті, що доктор Алаба був справжнім і могутнім чарівником. Я завжди буду молитися, щоб вона прожила довгий час, допомагаючи своїм дітям у скрутний час, якщо ви тут і потребуєте повернення колишнього або ваш чоловік перейшов до іншої жінки, перестаньте плакати, негайно зверніться до цього потужного орфографічного колеса. Ось його контактна електронна адреса за адресою: {dralaba3000@gmail.com} або WhatsApp/viber через його контактну адресу +1(425) 477-2744 Дякую, доктор АЛАБА.

    ОтветитьУдалить