пятница, 23 марта 2012 г.

Як дитину ви назвете…

Кожна дитина від народження має свої права, серед них – невід`ємне право на ім`я. За законом України дитину повинні назвати і зареєструвати в місячний термін. Ще в давні часи вважалося, що обираючи ім`я дитині - обирають її характер і долю. Тож як тут не помилитися з вибором, адже всі батьки хочуть бачити своїх нащадків щасливими?


Незвичайні імена чи звичні, довгі імена, короткі імена, імена українського чи зарубіжного походження, рідкісні імена чи популярні…Бажано, щоб обране ім`я для дитини подобалося обом батькам. Інакше вдома обов`язково з`явиться друге ім`я. До речі, можна офіційно дати дитині подвійне ім`я та записати його у свідоцтві про народження і в паспорті, наприклад Ганна-Марія.
Як повідомила «Променю» начальник відділу державної реєстрації актів цивільного стану районної служби Щорського управління юстиції Юлія Реута, в минулому році в районі було зареєстровано 248 народжень. Найчастіше дівчаткам давали ім’я Анна, Софія, Вероніка, Катерина, Єлизавета, Анастасія, а хлопчикам - Іван, Михайло, Максим, Олександр, Данило. Зустрічались і незвичні для нашого регіону імена: Ніка, Евеліна, Каміла, Ангіліса, Ренат, Рубен. А от подвійних імен за останній рік зареєстровано не було.
Вибираючи ім`я дитині, треба пам’ятати, що ми живемо в Україні, тож обов’язково треба дотримуватися правил українського правопису в написанні імені при реєстрації. Пишуть Крістіна, Кіріл замість Христина й Кирило. «Моя дитина – як хочу так і назву!» – часто можна зустрітися з примхами батьків, які не думають за подальшу долю свого чада. А як дитині в школі потім писати з «вимушеною помилкою» своє ім’я чи доводити щоразу, що вона права, заповнюючи різні документи? Зменшувальних імен бажано, щоб у обраного імені було кілька, й милозвучних. Наприклад, Ганна — Аня, Анюта, Нюра. Але записувати в документах Віка, Жора, Ніка, Алік, Ліза (замість Вікторія, Георгій, Вероніка, Олександр, Єлизавета) не розумно. Для дитячого віку можливо воно доречне. А от уявіть, як дорослого чоловіка називатимуть Жора Сергійович. Чи взагалі – його дітей Валентина Жорівна!
Зверніть увагу на поєднання імені та прізвища, ім’я-по батькові. Вони повинні звучати гармонійно. Краще назвати дівчинку Олена Юріївна ніж Юлія Юріївна. Не варто давати дитині з простим українським прізвищем екзотичного імені (наприклад, поєднання Джульєтта Іванівна чи Августін Петренко). Варто звернути увагу на майбутні ініціали. Чи не складаються вони в щось негарне або навіть непристойне. Швидше за все, Борисова Лариса Яківна буде не в захваті від своїх ініціалів.
Врахуйте, що у сучасному суспільстві, діти зі старомодними або релігійними іменами, також будуть відчувати себе не дуже комфортно. Хоча за церковним календарем можна підібрати гарне ім’я новонародженому. У кожен день церковного року святкується памґять кількох святих. Зазвичай у календарі дивляться на день народження дитини, на восьмий день (число вісім означає вічність, і колись саме в цей день давали дитині ім’я) та на сороковий день (у цей день зазвичай хрестили дитину).
Не варто називати дитину й «модними» іменами. Згадайте, скільки у вас у класі було Наташ чи Олександрів? Саме через моду на ім`я в одному колективі ровесників зустрічається п`ять Артемів або чотири Каті.
Можна перед вибором імені прочитати його тлумачення: Вікторія – «перемога», Петро – «камінь» тощо.
При виборі неординарного імені для дитини будьте обережні і подумайте ще раз: чи хочете ви, щоб все життя вашу доньку називали наприклад Україна, а сина – Хакер чи Мерседес.
Якщо ж ім’я дитині не подобається (чи є якась інша причина) за українським законодавством його можна змінити: при досягненні 14 років – за згодою батьків, а при досягненні 16 років - самостійно на власний розсуд.
У народі існують свої правила при виборі імені: не слід називати дитину іменами померлих родичів, а особливо тих, що померли раптово, померли не своєю смертю або важко хворіли; не варто давати ім`я своїй дитині на честь людини, у якої, на вашу думку, нещаслива доля; якщо родич, на честь якого ви збираєтеся назвати малюка, живий, найкраще поцікавитися в нього, як він ставиться до свого імені, чи не вважає, що його життя могло б скластися інакше, якби його назвали по-іншому, чи задоволений він своєю долею, чи не заперечує, що ваша дитина буде носити його ім`я; не бажано називати дітей іменами їх батьків, хоча це не обов`язкове правило.
Тож памятайте: найголовніше при виборі імені перш за все думати про дитину і її майбутнє, а не про власні примхи.

Лариса МАРТИНЕНКО

Комментариев нет:

Отправить комментарий