пятница, 16 марта 2012 г.

Ірина ІЛЬЄНКО:«Наш фонд діє і допомагає людям»

Довідка. До призначення на посаду провідного спеціаліста Корюківської міжрайонної виконавчої дирекції Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності І.Ільєнко працювала з 1997 року головним бухгалтером управління агропромислового розвитку Щорської РДА, з 2005 року - головним контролером-ревізором контрольно-ревізійного відділу в Щорському районі КРУ Чернігівської області.

Корюківська міжрайонна виконавча дирекція Чернігівського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності об’єднує три райони - Корюківський, Щорський, Городнянський. Основними напрямками роботи Фонду є виплата допомоги по тимчасовій непрацездатності, виплата допомоги по тимчасовій непрацездатності по догляду за хворою дитиною або хворим членом сім’ї, допомоги по вагітності та пологах, на поховання, часткове фінансування оздоровлення дітей у дитячих закладах оздоровлення, забезпечення застрахованих осіб санаторно-курортним лікуванням, забезпечення дітей застрахованих осіб новорічними подарунками. За 2011 рік оздоровлено 701 дитину в дитячих закладах оздоровлення на суму 557,1 тис. грн., за рахунок коштів Фонду видано 7660 дитячих новорічних подарунків на суму 161,6 тис.грн., протягом ІІІ-ІV кварталів 2011 року видано путівок на санаторно-курортне лікування в кількості 113 шт. на суму 586,3 тис. грн.
Робота з планування коштів на часткове фінансування оздоровлення дітей у 2012 році проведена. Протягом 2012 року по Щорському району за рахунок коштів Фонду планується оздоровити 240 дітей на суму 191,5 тис. грн. Користуючись нагодою, хочу звернутися до керівників та голів комісій із соціального страхування та нагадати, що за рахунок коштів Фонду страхувальник отримує часткове фінансування на оздоровлення дітей на підставі укладеного ним договору з закладом оздоровлення, який включений до переліку дитячих закладів оздоровлення. Цю роботу потрібно проводити уже зараз. Це дасть можливість вашим дітям зміцнити здоров’я та вести активний спосіб життя.
Хочу нагадати, що з 2011 року змінився порядок фінансування страхувальників для надання матеріального забезпечення за рахунок коштів Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. Згідно з ч.1 ст. 21 Закону України від 18.01.2001р. № 2240 страхувальником має подаватися заява-розрахунок за формою, затвердженою постановою правління Фонду від 22.12.2010 року № 26. Але, на жаль, не всі застраховані особи розуміють важливість своєчасного подання до бухгалтерії документів, необхідних для нарахування допомоги, тому головам комісій (уповноваженим) із соціального страхування необхідно проводити роз’яснювальну роботу. Допомога з тимчасової непрацездатності, по вагітності та пологах виплачується згідно зі ст.52 п.2 у найближчий після дня призначення допомоги строк, установлений для виплати заробітної плати, тому наголошуємо на дотриманні строків розгляду документів. Строки виплати заробітної плати встановлено статтею 115 КЗпП і статтею 24 Закону України “ Про оплату праці” від 24.03.1995 р. № 108/95-ВР. Отже, відповідно до законодавства заробітна плата має виплачуватись працівникам регулярно в робочі дні та в строки, встановлені колективним договором, але не рідше двох разів на місяць через проміжок часу, що не перевищує шістнадцять календарних днів.
Враховуючи вище сказане, нагадуємо, що згідно з Законом України допомога з тимчасової непрацездатності, по вагітності та пологах надається застрахованій особі у формі матеріального забезпечення, яке повністю або частково компенсує втрату заробітної плати. Отже, звертаємо увагу головних бухгалтерів підприємств, установ, організацій, що заява-розрахунок для надання матеріального забезпечення застрахованим особам за рахунок коштів Фонду повинна надаватися до робочого органу Фонду не рідше двох разів на місяць. Фонд соціального страхування з тимчасової втрати працездатності також здійснює контроль за дотриманням порядку використання страхувальником страхових коштів. Голова комісії (уповноважений) із соціального страхування підприємства повинен своєчасно проводити призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності та контролювати своєчасність нарахування, а також оформлення та подання заявки-розрахунку до робочих органів Фонду, дотримуватись законодавчих вимог Закону України
У разі виявлення в заяві-розрахунку листків непрацездатності за більш ранні періоди, обов’язково страхувальником повинні надаватись пояснення причин несвоєчасного подання заяви-розрахунку або нарахування допомоги. За січень-грудень 2011 року від страхувальників надійшло 1760 заяв-розрахунків, на виплату усіх видів допопог було направлено 5 млн. 908 тис. грн.
Варто нагадати керівникам суб’єктів господарювання, що за перші п’ять днів тимчасової непрацездатності виплати допомоги проводяться за кошти підприємства. Але, на жаль, лікарняні листки видаються без участі Фонду. І, як це не прикро, не завжди законно. З 2011 року запроваджено щотижневий моніторинг виданих та продовжених листків непрацездатності в лікувально-профілактичних закладах району, за наслідками якого проводяться позапланові перевірки в закладах охорони здоров’я з метою недопущення незаконного витрачання коштів Фонду.
Хочу наголосити, що по Корюківській міжрайонній виконавчій дирекції протягом 2011 року оплачено 228 листків непрацездатності, пов’язаних з невиробничим травматизмом, що спричинило 2214 днів втрати працездатності, по яких витрачено допомоги за рахунок коштів Фонду на суму 197,9 тис. грн.
Наказом виконавчої дирекції Фонду запроваджено основні заходи по унеможливленню незаконного заволодіння коштами бюджету обласного відділення Фонду при отриманні фінансування для виплати застрахованим особам матеріального забезпечення та запроваджено порядок, при якому є обов’язковим проведення розслідування за участю представника робочого органу Фонду випадків невиробничого травматизму.
Спеціалістами дирекції щотижнево формується реєстр звернень застрахованих осіб з приводу нещасних випадків та травм, що були отримані в робочий час або пов’язаних з виконанням службових обов’язків, а також отриманих в стані алкогольного сп’яніння, робиться співставлення обставин та часу отримання травми згідно з даними реєстру працюючих осіб та документів, наданих страхувальником. Комісія страхувальника за участю представника Фонду проводить розслідування нещасного випадку, і, у разі погодження всіх обставин, складається та підписується акт за відповідною формою. У разі незгоди із змістом акта представник Фонду письмово складає довідку про всі обставини отримання травми та констатує правомірність або безпідставність віднесення витрат на рахунок коштів Фонду.
Хочу ще звернути увагу головних бухгалтерів на те, що постановою правління Фонду від 16.11.2011 року № 56 затверджені Зміни до Порядку формування та подання страхувальниками звітності по коштах загальнообов’язкового державного соціального страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням. Ці зміни застосовуються, починаючи з І кварталу 2012 року (змінилась форма звіту Ф-4 ФСС з ТВП).

Комментариев нет:

Отправить комментарий