пятница, 16 марта 2012 г.

Розвиток мовлення у дошкільнят

«Мова - єдине знаряддя, за допомогою якого ми засвоюємо ідеї, знання, а потім передаємо їх.»
К.Ушинський

У Конституції України і Конвенції про права дитини прописано, що кожна дитина має право на освіту, а вона в свою чергу повинна бути направлена на розвиток розумових і фізичних здібностей, виховання поваги до батьків, рідної мови і національних цінностей країни, в якій проживає дитина
.
Темі розвитку мовлення у дошкільнят була присвячена педрада, яка проходила в перший день весни у рамках «круглого столу» в міському дитсадку №1 (завідуюча Л.В. П`ятківська, методист О.Г. Романенко). Логопед і вихователі представили нові методики, ігри та матеріали, які вони розробили для проведення занять у своїх групах. Всі вони сприяють правильній вимові звуків у дітей, розвитку зв`язного мовлення, вмінню спілкуватися, логічно мислити і висловлювати свої думки. Навчання рідній мові - це одночасно розумове, моральне і естетичне виховання. Але треба не забувати, що дитина мислить формами, образами, фарбами. Тому для розвитку мови дітей дошкільного та раннього шкільного віку велике значення мають розповіді і заняття за картинками. Діти так легше сприймають все те, чому їх хочуть навчити. Педагоги дитячого садка, готуючи дитину до школи, намагаються вчити її правильно розуміти і розмовляти українською, але весь час звертають увагу батьків, щоб ті також допомагали своїм дітям. Вихователі шляхом простих вправ радять розвивати у малюків здатність спостерігати за різними предметами і явищами. Наприклад, ідучи додому з садочка, треба говорити з дитиною не про її поведінку, а про оточуючий світ: дорогу, дерева, погоду і пропонувати словесно описати те, що вона бачить навколо. Варто вдома більше розмовляти з дитиною і читати їй книжки, а не залишати наодинці з телевізором.
Серед проблем розвитку мови у дошкільнят називався суржик, яким переважно розмовляють дорослі у повсякденному житті (а малята у свою чергу наслідують батьків) і вади мовлення дитини. Діти зі звуковими вадами, коли усвідомлюють свій недолік, стають мовчазні, сором`язливі, нерішучі, а коли їх ще не розуміють, то вони дратівливі, замкнуті, невпевнені в своїх силах. Дуже важливо своєчасно виявити вади і звернутися за допомогою до логопеда.
На жаль, на «круглий стіл» не прийшло багато з запрошених батьків, Такий захід був би дуже пізнавальним саме для них, адже батьки у першу чергу зацікавлені, щоб їхнє чадо виросло вихованим і всебічно розвиненим.
Лариса МАРТИНЕНКО

Комментариев нет:

Отправить комментарий