вторник, 22 марта 2016 г.

Захищений той, хто попереджений


Чи не потрапляли ви в ситуацію, коли ваші права, як споживача, в торговельній мережі порушувались? Прочитайте наведені приклади (бува не з вашого вони життя?) і будьте уважніші, коли зберетеся за покупками.

Валентина: «Ви придивіться, на товар  в пластикових лотках. Іноді недобросовісні продавці роблять етикетки з новим терміном придатності і наклеюють їх прямо поверх старої! Я колись тортик так купила, свято зіпсувалося».
Ольга: «А підміна ціни! На прилавку ви обираєте товар за однією ціною, надрукованою на ціннику під ним. Але коли підходите до каси - пробивається зовсім інша сума, в більший бік! Касир пояснює, що просто цінник ще не встигли поміняти. Але коли почала одразу біля каси обурюватися, що ціна на сир вказана 79 грн, а вимагають заплатити по 112 за кг, продавчиня одразу вибачилася і перерахувала вартість продукту. І за сир я заплатила по ціннику. Моє щастя, що купувала я лише один продукт, а якби набрала їх цілу корзину, чи помітила б я тоді підміну цінника?» (До речі, ви маєте повне право купити товар за тією ціною, яка вказана в ціннику, а зміна ціни вас не повинно хвилювати, оскільки це проблема магазину. Закон «Про захист прав споживачів» в даному випадку повністю на вашому боці).
Микола: «Купив якось 2 пакетики розфасованих сухофруктів – родзинки  та курагу. А коли поклав їх на контрольні ваги, товар масою 350 г та 400 г (як вказали на етикетці) заважив разом 615 г!  Дивна математика… Як тільки я запитав про це у продавців – вони вибачились і повернули мені частину грошей.Тож будьте пильні!»
Наталія: «А як нам здачу дають! Ви тільки подумайте, заплатити мені треба було 33,52 грн. Даю стогривенну купюру. Продавець в мене запитує, чи дам я копійки? Шукаю, віддаю 52 коп. Потім питає, чи є ще три гривні. Знову лізу до гаманця. Відрахувала, віддаю. Вона кладе мені здачі рівно 20 гривень і я іду. Тільки згодом згадала, що давала я не 50, а 100 гривень. Задуривши голову копійками, мене відволікли і я забула про це. Коли зрозуміла  – було вже пізно, гроші не перераховані біля каси, не повернути…»
Світлана: «Я дуже часто розраховуюсь карткою. Якось, повертаючись додому з Києва, вирішила в одному фірмовому супермаркеті купити 2 шоколадки на гостинець. Касирка ввела суму, я – пін-код, термінал операцію дозволив, я взяла солодощі, чеки і побігла на маршрутку. Тільки вдома побачивши чек і суму запанікувала: з картки вирахували не 24 грн (ця сталася майже 2 роки тому), а аж 82 грн! Не довго думаючи я зателефонувала за номером, вказаним в чеку,  в цей супермаркет, описавши ситуацію. Зі мною зв’язався адміністратор магазину, вибачився за неуважність касирки й мені протягом дня перерахували на картку гроші, подарувавши навіть ці 2 шоколадки!  Тож варто боротися за своє. З того часу, розплачуючись карткою, я намагаюся завжди слідкувати, яку суму вводить касир на терміналі».
Таких прикладів можна наводити безліч. Але не думайте, що в магазинах та на ринках прагнуть вас спеціально весь час обдурити. Не слід, відразу підходячи до прилавка, підозрювати продавця в навмисному обмані. Адже є ще й імідж закладу: якщо вас тут ошукають, то навряд чи ви прийдете в цей магазин знову, ще й друзів попередите.  Однак тепер, знаючи методи обману, будьте уважнішими. І завжди беріть з собою чеки.
Чеки вам знадобляться й для того, якщо ви захочете повернути товар.
 Якщо ви придбали непридатний до споживання харчовий продукт, то продавець зобов’язаний замінити його на якісний або повернути вам сплачені кошти (ст. 8 Закону України «Про захист прав споживачів»).
Непродовльчий товар споживач теж має право обміняти, якщо він не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. На це у покупця є 14 днів, за умови, якщо він має чек і  куплений товар, що повертається не використовувався,  збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики (ст. 9).
Важливо знати, що покупець не має права обмінювати бракований товар (зазвичай продається за зниженою ціною), якщо покупця офіційно попередили про недоліки, а всі дефекти детально описані в товарному чеку, ярлику або в окремому документі. Відрізнити «відбракований товар» можна за наклейкою REF – Refurbished.
А от деякі товари взагалі не підлягають обміну (їх перелік затверджено відповідною Постановою Кабміну). Серед них  - дитячі м’які іграшки, гребінці для волосся, білизна, ювелірні вироби з дорогоцінних металів, аерозольні товари тощо.
Тож вдалих вам покупок, а якщо ваші права порушено – не бійтеся відстоювати їх. Пам`ятайте – покупець завжди правий. У переважній більшості можна все владнати  з продавцем чи адміністратором магазину. А коли ні, то на сторожі ваших інтересів управління захисту прав споживачів області:  м. Чернігів, проспект Миру, 49-А, електронна адреса: chernigiv.zah@mail.cn.ua. Т.: 69-95-24; 69-95-25. Детальну інформацію можна знайти в магазинах в «Куточку споживача» або на сайті держінспекції з питань захисту прав споживачів.

Лариса МАРТИНЕНКО

Комментариев нет:

Отправить комментарий