понедельник, 19 сентября 2016 г.

Навчально-виробничий комбінат: що з ним буде?

На початку вересня в освітянському середовищі спалахнула доволі помітна дискусія стосовно подальшої долі міжшкільного навчально-виробничого комбінату. Звісна річ, не обійшлося без звернень до редакції «Променя» з проханням привернути до цієї ситуації увагу громадськості.
Отже, спочатку треба сказати, чим раніше був МНВК.
По-преше, це – окрема освітня установа зі своїм директором (на даний час -  В.Зотіком). Вона свого часу виконувала дві основні функції: підвезення учнів сільських шкіл до місць навчання і допомога старшокласникам в оволодінні деякими професіями. Також можливості й база комбінату використовувалися для господарської діяльності. Але торік сталися певні зміни. Через нововведення до нормативно-правововї бази, затверджені в столиці, кошти з державної освітянської субвенції могли спрямовуватися на перевезення дітей лише у тому разі, якщо автобуси «належали» безпосередньо навчальним закладам. Тобто транспорт «приписали» до шкіл, а обсяг діяльності комбінату суттєво зменшився. Нинішній рік теж не лишився без новацій – тепер уже у сфері профнавчання.   Річ у тім, що влітку надійшла попередня інформація щодо перспективи ухвалення проекту закону «Про профтехосвіту», згідно з яким держава гарантує безкоштовне набуття лише однієї професії. Тобто, якщо школяр у 10-11 класах відвідував заняття у комбінаті, то після отримання атестата він уже не зможе взятися за набуття якогось нового фаху в ПТУ. (Вже створена всеукраїнська база даних учнів професійно-технічних навчальних закладів, тож статус абітурієнта встановлюється елементарно).
За словами начальника відділу освіти РДА Т.Булденко, старшокласники на базі НВК могли оволодіти професіями водія категорії В і С, тракториста-машиніста, продавця і оператора комп`ютерного набору. Але, оскільки з`явилася непевна перспектива стосовно майбутнього такої форми профнавчання, то школам, де є учні 10-х класів, було запропоновано провести батьківські збори і визначитися з профілем, якому приділятимуть більшу увагу під час навчання. У результаті більшість батьків висловилися за інші предмети. Тобто, цьогоріч 10-класників у навчально-виробничому комбінаті не набрали. Наразі заняття там відвідують 80 11-класників, яким треба закінчити курс, розпочатий у минулому році (43 водії, 21 тракторист, 10 продавців і 6 операторів набору). Що буде з НВК наступного року – покажуть реалії й затребуваність закладу в тій формі, в якій він функціонує нині.
«Стосовно майбутнього різних форм профтехосвіти, то безумовно, все залежатиме від школярів та їхніх батьків. Навіть якщо надалі й не буде можливості пройти підготовку водія чи тракториста в навчально-виробничому комбінаті, то вже вивчається питання відкриття відповідних профілів на базі місцевого вищого профучилища лісового господарства», - підсумувала розмову Т.Булденко.
Наостанок треба зазначити, що ситуація з відсутністю цьогорічного набору в НВК стурбувала деяких батьків, бо вони хотіли, щоб їхні діти пройшли підготовку для отримання в майбутньому прав на водіння транспортом. (Хоча для цього і треба було самим купувати бензин). Невдоволеними лишилися і члени педколективу НВК, бо зрозуміло: менше учнів – це менше «годин», а менше годин – менша зарплатня. І як знайти прийнятний варіант, щоб задовольнити всіх і при цьому не вийти за рамки законодавства і бюджетних можливостей місцевої галузі освіти?
Олег МІРОШНИЧЕНКО

Комментариев нет:

Отправить комментарий