пятница, 7 октября 2016 г.

Зимувати по-новому будуть три навчальні заклади у Сновську

Як підготувалися обидві школи і гімназія до чергового опалювального сезону – читачам „Променя” розповіла начальник відділу освіти РДА Тетяна Булденко.


– Нинішній рік став до певної міри переломним для галузі освіти нашого краю передовсім у питанні енергоефективності. На обласному рівні було вирішено, що процес теплопостачання навчальних закладів треба зробити незалежним від дорогого газу і комерційних фірм, які за обігрів шкіл брали дуже великі гроші. Простіше кажучи, надійшов час економного витрачення коштів і ширшого використання місцевих енергоресурсів, зокрема – дров.
Передовсім, слід розповісти про нововведення в роботі триповерхової міської школи №1, де навчається 538 учнів. Раніше вона отримувала тепло від комерційної структури - акціонерного товариства „Облтеплокомуненерго”. Майже кілометрова теплотраса тягнулася до навчального закладу від котельні біля райлікарні. Тепловтрати були чималі, та й вартість послуги складала солідну суму. (За попередній опалювальний сезон „Облтеплокомуненерго” виставило загальний рахунок аж у 508 тисяч гривень). Ще два роки тому районне керівництво зі спеціалістами провело попереднє обрахування ефективності облаштування власної котельні у школі. Цифри промовисто свідчили: вигода для галузі освіти буде очевидною. Надалі замовили проектно-кошторисну документацію і розпочався пошук джерел фінансування. І ось цьогоріч справа почала набувати конкретних форм. Реалізація проекту передбачалася на засадах співфінансування: більше мільйона гривень виділялося з державного бюджету, а 148 тисяч – з районного. Право на виконання робіт здобула чернігівська фірма „Перспект”. Її робітники взялися до праці на початку осені. Станом на цей тиждень вони вже встановили у котельні два сучасні твердопаливні котли, трубу, провели монтаж комунікацій, завершили перший етап внутрішніх робіт, встановили вікна. Наразі кладеться плитка на підлогу, облаштовується санвузол і душова кімната для кочегарів. Є надія, що початок опалювального сезону розпочнеться вчасно. Стосовно заготівлі палива, то вже завезено 30 тонн торфобрикету і близько ста складометрів дров. Ця робота триватиме й надалі.


Окрема тема – теплопостачання гімназії. (Кількість учнів – 251). При цьому навчальному закладі раніше функціонувала газова котельня. Нині відділ освіти, як і завжди, готує її до роботи взимку. Але щоб зекономити газ – відновлено роботу старої твердопаливної котельні, яка обігріватиме основний гімназійний корпус. Через архітектурні особливості будівлі для приміщення їдальні потрібен окремий котел. Його вже завезено, тепер черга – за встановленням труби. Паралельно триває процес забезпечення дровами (в наявності вже є 130 складометрів) і торфобрикетом (20 тонн). Загалом відновлення теплопостачального господарства обійшлося у 89 тисяч гривень. Виконувала роботи відома в нашому районі група фахівців Івана Демиденка. До речі, минулого опалювального сезону газ для гімназії обійшовся майже у триста тисяч гривень...
Доречним буде згадати і про міську школу №2. Річ у тім, що тамтешня освітянська котельня колись була передана в оренду приватній комерційній структурі – „Облтеплокомуненерго”. І вже це акціонерне товариство надавало школі й сусідньому дитячому садку послуги з теплопостачання. Така схема виявилася недостатньо ефективною і доволі дорогою: освіта заплатила за тепло 252 тис. грн протягом 6 місяців. Тож цьогоріч було ухвалене рішення про припинення співпраці з „Облтеплокомуненерго”, а свою котельню надалі експлуатувати самостійно. До того ж її перевести на тверде паливо. (Завезено 20 тонн торфобрикету і 60 складометрів дров). Наразі триває процес переобладнання, замовлені нові колосники, насоси і дверцята для котлів.
Тенденції
Перед початком нинішнього опалювального сезону відбувся черговий спалах дискусій про напрямок розвитку теплопостачального господарства. Деякі мешканці Петрівки написали листа до облдержадміністрації, в якому висловили жаль, що в сільській школі так і не запрацювала котельня -вагончик, яка начебто була готова на 90%. (Щоправда, автори листа не послалися на жоден конкретний інженерно-технічний документ). Щоб прояснити ситуацію, треба нагадати читачам „Променя”, що ще три роки тому одна приватна чернігівська фірма розмістила біля навчально-виховного комплексу „школа-сад” вагончик з котельним обладнанням. Якісь бізнесмени хотіли постачати закладу тепло і отримувати за це гроші. Як-то кажуть – чиста комерція, з обов’язковим прибутком. Вони ініціювали закриття шкільної газової котельні. Але з’ясувалося, що у „фірмачів” з оформленням усіх необхідних документів на об’єкт не все гаразд. Більше того – бракувало деяких компонентів обладнання. Ну хіба може функціонувати котельня без труби? Отож бо й воно...
І що найголовніше – тариф на тепло від фірми міг виявитися дуже високим. Тому виникло логічне запитання: а де ж економія, де вигода для галузі освіти? Словом, наживатися на дітях ніхто не дозволив, тож „вагончик” простояв доволі довго без діла, а цьогоріч його взагалі вивезли. Однак, схоже, дехто так і не розпрощався з мрією „присмоктатися” до місцевого бюджету і набивати собі кишені державними грошима. І все це – під гарні розмови про „енергоефективність”. Ну невже хтось із наших читачів повірить, ніби якісь фірмачі без вигоди для себе займатимуться опаленням школи? Саме тому й отримав підтвердження відомий факт: найкраще, щоб працювала освітянська котельня, власна, щоб на роботу її не впливали думки про прибуток і приватний інтерес.
До відома
Енергопостачання і енергоносії від фірм-постачальників нині дуже дорогі. Вартість 1 гігакалорії тепла від „Облтеплокомуненерго” у Сновську коштує понад півтори тисячі гривень. У той же час ціна за 1гігакалорію на освітянській котельні, де використовуються дрова (самозаготівля) – у більш як десять (!) разів дешевша. Навіть газ при ціні 8 грн 55 коп. за кубометр дає можливість вийти на вартість однієї гігакалорії у трохи більш як тисячу гривень. Тобто можливості для економії бюджетних коштів у галузі освіти є. Причому – великі. Таким чином підтверджено, що робити все самому вигідніше, ніж покладатися на обіцянки новомодних „фірм-прилипал”. Сфера теплопостачання навчальних закладів має бути зосереджена у віданні відділу освіти. Саме такий варіант є найоптимальнішим.
Олег МІРОШНИЧЕНКО

Комментариев нет:

Отправить комментарий