пятница, 6 ноября 2015 г.

Тече водичка другий місяць...

Вже давно тема тарифоутворення на послуги водопостачання та каналізації є для мешканців Щорса дуже актуальною. По-перше, ціна отримання „кубика води”  і зливу „кубика нечистот” у нашому місті доволі висока, одна з найвищих в області.  А по-друге  - людям досі так докладно і не пояснили, яким чином складається підсумкова вартість водички, яка подається до їхніх осель.

Протягом останнього десятиріччя у „Промені” було опубліковано безліч статей різних авторів, які дискутували стосовно того, чому ж тариф у Щорсі такий високий. Представники акціонерного товариства „Комунальник”, серед іншого, наводили і такий аргумент: водогінні мережі старі, втрати води через шпарини у трубопроводах доволі  значні, й це „лягає” на загальну  собівартість послуги водопостачання. Логіка в такому твердженні дійсно присутня. Але...
Нашим землякам добре відомо,  що втрати води стаються не лише через водогони, а й через безгосподарність відповідальних посадовців „Комунальника”. Свого часу не дивина було побачити, як з несправної вуличної колонки протягом дня чи й  двох струменить потік, а реакції з боку ремонтників не спостерігається. Ситуація в цій сфері останніми роками  трохи виправилася, бо „Комунальник” зайнявся демонтажем громадських колонок. Однак проблема остаточно не зникла. Для прикладу можна згадати  історію, яка почала розгортатися у вересні на вулиці Кримського. (Це неподалік базару). Наприкінці місяця з вуличної колонки почала текти вода. Керівника „Комунальника” А.М. Дулю  було поінформовано про це. Він сказав,  що у нього є план демонтажу непотрібних колонок, тож незабаром його підлеглі завітають і на вулицю Кримського. Минуло кілька тижнів. Вода продовжувала текти, а реакції комунальників не було. Довелося ще раз нагадати А.М.Дулі про дану ним обіцянку. Той знову запевнив, що днями все буде зроблено. (А вода потроху тече...) Вже і листопад почався, у понеділок, 2 числа, довелося автору цих рядків втретє звернутися до керівника „Комунальника” – але вже із запитанням суто абстрактним: який відсоток втрат води у мережах зафіксовано цього року? А.М. Дуля чесно зізнався – напам’ять цю цифру не пригадує. До того ж у нього саме почалася відпустка, тому за інформацією краще  звернутися в контору підприємства за телефонним номером 2-12-61. А в цей час вода з колонки продовжувала витікати...
Чи зацікавлені всі підприємства, які надають комунальні послуги, вести ефективну господарську діяльність? Мабуть – ні. Бо будь-які втрати (зокрема – і води) можна закласти у собівартість. А покриються збитки з кишень споживачів. Чи завжди так буде? Можливо, нова міськрада якось  вплине на ситуацію?

Олег МІРОШНИЧЕНКО

Комментариев нет:

Отправить комментарий