пятница, 15 ноября 2013 г.

На сторіччі Марії Єфіменко з Низківки було обласне телебачення


Його запросив старший з онуків ювілярки - Борис (йому 46, приватний підприємець в Чернігові). Каже: хотів, щоб в усій області дізналися про бабусю. І щоб залишити про неї пам’ять в наступних поколіннях роду. Телекамера ніскільки не збентежила ювілярку. Жінка давала інтерв’ю невимушено. Як кінозірка.




З-поміж іншого, розказала телевізійникам, як в окупацію захищала від поліцая чоловіків костюм:
- Ми його перед самою війною пошили. Коли мого Дмитра Андрійовича забрали на фронт, я костюм заховала. А тут приходить цей і каже: віддай костюм. Мене аж трусонуло. Мій чоловік за батьківщину воює, а цей щур, що ворогам продався, на його єдиний костюм зазіхає.
Я однією рукою дитя до себе притисла, а іншою – його за горло. Він з несподіванки так налякався, що навіть не вдарив. Тільки своєму начальству доніс. Викликали мене в їхню контору. Лаялися. Але костюма я їм не віддала. Такою бойовою вона була все життя. І працьовитою. Навіть зараз не може сидіти без діла:
- Як тільки прокидаюсь, мені вже треба щось робити, бо нудно, - каже бабуся.
Спить вона на печі. Так звикла, хоч надмірного тепла не любить. Сердиться, коли дочка Ольга (з якою живе) подає теплі чоботи: «У хаті ходять босоніж!» Досі пильнує, щоб в усьому був порядок.
– Не дай Бог, не помию яблук для корови, - посміхається Ольга. – Буде біда.
І Борис з Олександром (він з сім’єю живе у Мені) пам’ятають суворе бабусине виховання. За святковим столом багато чого згадували. За ним зібралася майже вся велика бабусина рідня. З самого ранку 8 листопада до двору почали під’їжджати машини.
– Першими привітали доньки, - хвалиться ювілярка. – Потім прийшли сусіди, наша головиха Людмила Миколаївна, далі приїхала рідня.
Завітали з поздоровленнями і заступники голів РДА та райради – Володимир Карпенко та Віталій Запорожець. Зустріч з останнім була особливо зворушливою: іменинниця пригадала, як Віталій Миколайович ще юнаком жив по сусідству, коли його батько головував у Низківці (а він тут тепер – депутат). Ювілярка обняла «свого Запорожця» як сина, а він поцілував їй руку. Вийшло дуже душевно.
Вітання від депутата Ігоря Рибакова озвучила Ольга Сахно. Передала подарунки і районна організація Товариства Червоного Хреста.
Знаючи, що ювілярка любить солодке, їй нанесли багато цукерок. Рідні привезли великий (спеціально замовляли) торт, прикрашений солодкими трояндами. За свій ювілей іменинниця випила трохи домашнього (солодкого) лікеру.
Марія ІСАЧЕНКО
Фото автора

Комментариев нет:

Отправить комментарий