воскресенье, 23 октября 2011 г.

Про долю дистанції колії

Вже давно хіба що лінивий у нашому краї не говорив про відверто примарні перспективи Щорсівщини. Мовляв, деякі місцеві підприємства з часом зникають, а з тих, що ще працюють, чимало вже перепідпорядковані іншим районам. Певна логіка у таких міркуваннях є, але тут постає запитання: а чи все зроблено нашою громадою для того, щоб змінити ситуацію? Бо сидіти мовчки – це точно справі не зарадить…



Про користь спільного відстоювання інтересів рідного району бажаючі могли пересвідчитися в 2006 році, коли «нагорі» хтось вирішив перепідпорядкувати Новоборовицький спиртозавод аналогічному підприємству в Городнянському районі. Тоді практично всі політичні сили, представлені в нашій райраді, рішуче заперечили проти такого кроку. Як би там не було, однак врешті-решт завод у Нових Боровичах наступні п’ять років залишився при своєму статусі.
І ось рік 2011-ий приніс погану звістку для Щорської дистанції колії. (Нагадаємо, це підприємство з кількома сотнями працюючих обслуговує дільницю довжиною 274 км – від Бахмача до кордону з Білорусією). Ще влітку так звана робоча група з розгляду питання оптимізації структури управління Південно-Західної залізниці попередньо почала обговорювати процедуру реорганізації відокремленого підрозділу «Щорська дистанція колії» у звичайну виробничу дільницю. Простіше кажучи, провести часткове скорочення штату і перевести в підпорядкування Конотопській дистанції колії. Наслідки були прогнозованими. Окрім соціального фактору – зростання безробіття у Щорсі - на ситуації негативно відбився б і фактор «бюджетний», адже через такі зміни місцевий бюджет щомісяця не доотримував би близько 650 тисяч гривень.
Зрозуміло, що колективу Щорської дистанції колії подібна перспектива аж ніяк не імпонувала. Група представників трудового колективу в кількості 42 осіб звернулася до місцевих органів влади та самоврядування із закликом допомогти захистити інтереси підприємства. У вересні до Чернігівської обласної ради надійшов лист, в якому народні обранці Щорсівщини підняли питання збереження старого статусу дистанції колії. Трохи згодом голова райдержадміністрації О.В. Грабовський мав розмову з депутатом Верховної Ради М.В. Чечетовим, в ході якої навів аргументи на користь позиції місцевих залізничників. Реакція не забарилася. Вже незабаром (6 жовтня) з головного управління колійного господарства «Укрзалізниці» надійшла відповідь, що в ході повторного розгляду «робоча група» вирішила: позбавлення статусу відокремленого підрозділу й перетворення Щорської дистанції колії на виробничу дільницю є недоцільним. Тобто все залишиться як і раніше.
Як бачимо, спільні зусилля місцевої влади й позитивна реакція на проблему з боку депутата М.В. Чечетова зробили свою справу. Результату досягнуто, інтереси залізничників і району відстояні. Саме на таку конкретику в діях і чекають люди. Адже залізниця для Щорсівщини – не просто місце роботи. Це – як артерія, без якої складно уявити життя рідного краю.
Олег МІРОШНИЧЕНКО

Комментариев нет:

Отправить комментарий