Відповідно до вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», з метою одержання зауважень і пропозицій від населення, підприємств, установ, політичних партій та громадських
організацій, на блозі газети «Промінь» promingazeta.blogspot.com будуть оприлюднені рішення 35 сесії 6 скликання Щорської міської ради: «Про затвердження Положення про порядок визначення та відшкодування збитків, заподіяних власникам землі та землекористувачам в місті Щорс», проект рішення 35 сесії 6 скликання Щорської міської ради «Про внесення змін до рішення 19 сесії Щорської міської ради 6 скликання від 10.07.2012 року «Про затвердження Положення про конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності з експертної грошової оцінки земельних ділянок державної та комунальної власності, що підлягає продажу», а також аналіз його регуляторного впливу від 28.11.2013 року.
Проект спрямований на удосконалення і деталізацію відповідних процедур, підвищення ефективності регулювання вищевказаних відносин.
Підставою для розробки проекту рішення є Цивільний кодекс України, Земельний кодекс України, Закони України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про оренду землі», Постанова КМУ від 19.04.1993 року №284.
З текстом рішення, проектом рішення та аналізом регуляторного впливу можна також ознайомитись у приміщенні Щорської міської ради. Зауваження та пропозиції, що надходитимуть від зацікавлених осіб, приймаються у письмовій формі протягом одного місяця з дня оприлюднення на блозі газети «Промінь» за адресою: 15200, м. Щорс, вул. К. Маркса, 5. Тел. 2 – 18 – 35.
організацій, на блозі газети «Промінь» promingazeta.blogspot.com будуть оприлюднені рішення 35 сесії 6 скликання Щорської міської ради: «Про затвердження Положення про порядок визначення та відшкодування збитків, заподіяних власникам землі та землекористувачам в місті Щорс», проект рішення 35 сесії 6 скликання Щорської міської ради «Про внесення змін до рішення 19 сесії Щорської міської ради 6 скликання від 10.07.2012 року «Про затвердження Положення про конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності з експертної грошової оцінки земельних ділянок державної та комунальної власності, що підлягає продажу», а також аналіз його регуляторного впливу від 28.11.2013 року.
Проект спрямований на удосконалення і деталізацію відповідних процедур, підвищення ефективності регулювання вищевказаних відносин.
Підставою для розробки проекту рішення є Цивільний кодекс України, Земельний кодекс України, Закони України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про оренду землі», Постанова КМУ від 19.04.1993 року №284.
З текстом рішення, проектом рішення та аналізом регуляторного впливу можна також ознайомитись у приміщенні Щорської міської ради. Зауваження та пропозиції, що надходитимуть від зацікавлених осіб, приймаються у письмовій формі протягом одного місяця з дня оприлюднення на блозі газети «Промінь» за адресою: 15200, м. Щорс, вул. К. Маркса, 5. Тел. 2 – 18 – 35.
Аналіз
впливу регуляторного акту проекту
рішення Щорської міської
ради « Про внесення змін до рішення 19 сесії Щорської міської ради 6 скликання
від 10.07.2012 року «Про затвердження Положення
про конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності з експертної грошової
оцінки земельних ділянок державної та комунальної власності, що підлягає
продажу»
1. Проблема, яку передбачається
розв’язати.
З
метою приведення у відповідність до чинного законодавства діяльність
Щорської міської ради та суб’єктів оціночної діяльності з експертної грошової
оцінки земельних ділянок комунальної
власності, що підлягає продажу. З метою встановлення механізму визначення
суб’єкта оціночної діяльності, що має ліцензію на проведення експертної
грошової оцінки земельної ділянки комунальної власності, яка продається з
розстроченням платежу відповідно до Порядку здійснення розрахунків з
розстроченням платежу за придбання
земельної ділянки державної та комунальної власності, затвердженого постановою
Кабінету Міністрів України від 22.04.2009 № 381,п. 34 ст.26 Закону України „Про місцеве самоврядування в
Україні", внесені зміни до Положення про конкурсний відбір суб’єктів
оціночної діяльності з експертної
грошової оцінки земельних ділянок державної та комунальної власності, що підлягає
продажу.
Необхідність
цього регуляторного акта викликана приведенням у відповідність до чинного
законодавства діяльність Щорської міської ради та суб’єктів оціночної
діяльності з експертної грошової оцінки земельних ділянок комунальної власності, що підлягає продажу та
відсутністю прописаної законодавством процедури
визначення суб’єкта оціночної діяльності, що має ліцензію на проведення
експертної грошової оцінки земельної ділянки комунальної власності, яка продається
з розстроченням платежу. В цьому регуляторному акті прописаний механізм
визначення суб’єкта оціночної діяльності, що має ліцензію на проведення
експертної грошової оцінки земельної ділянки комунальної власності, яка продається
з розстроченням платежу, впровадження даного регулювання є доцільним у зв’язку
з тим, що інших альтернатив роз’яснення існуючої проблеми не існує.
2. Цілі регулювання :
- підвищення прозорості дій органів місцевого
самоврядування при вирішенні питань, пов’язаних з визначенням суб’єкта
оціночної діяльності на проведення експертної грошової оцінки
земельної ділянки комунальної власності, яка продається з розстроченням
платежу;
- визначення суб’єкта оціночної діяльності з
оцінки земельної ділянки комунальної власності, який пропонує найвигідніші
умови ( по оплаті послуг, по терміну складання документації);
- відкритість процедури розгляду питань,
пов’язаних з відчуженням земельних ділянок комунальної власності;
- забезпечення доступної інформації про
суб’єктів оціночної діяльності, які виконують землеоціночні роботи на
замовлення міської ради.
3. Альтернативні способи
досягнення зазначених
цілей:
В якості альтернативи до
запропонованого регулювання розглянемо так званий „статус-кво”, тобто залишення
усього без змін. Це, на нашу думку, буде лише заглиблювати існуючу проблему і
жодним шляхом не сприятиме її вирішенню. Перевагами обраного способу
регулювання є :
- встановлення конкретного порядку визначення
суб’єкта оціночної діяльності, який не
суперечить чинному законодавству, веде до підвищення інформованості юридичних
та фізичних осіб;
- підвищується
прогнозованість (передбачуваність) дій органів місцевого самоврядування;
-
із внесенням
змін до рішення «Про внесення змін до рішення
19 сесії Щорської міської ради 6 скликання від 10.07.2012 року «Про затвердження Положення про конкурсний відбір
суб’єктів оціночної діяльності з експертної грошової оцінки земельних ділянок
державної та комунальної власності, що підлягає продажу» не буде можливості для проведення зловживань в
операціях, пов’язаних з відчуженням комунального майна територіальної громади
міста Щорс.
4. Механізм та заходи, які пропонуються для розв’язання проблеми:
Основними
завданнями запропонованого проекту рішення є забезпечення прозорого процесу дій
органів місцевого самоврядування при вирішенні питань, пов’язаних з визначенням суб’єкта оціночної діяльності,
що має ліцензію на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки
комунальної власності, яка продається з розстроченням платежу. З метою реалізації поставленої мети
пропонується проведення наступних заходів :
- покладення на конкурсну комісію і
обов’язків щодо дотримання Положення;
- розміщення в офіційних місцевих засобах
масової інформації про порядок визначення суб’єкта оціночної діяльності, що має
ліцензію на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки комунальної
власності, яка продається з розстроченням платежу. Механізм дії запропонованого
регуляторного акта спрямований на безпосереднє розв’язання проблеми –
відсутності механізму (прописаної процедури) визначення суб’єкта оціночної
діяльності, що має ліцензію на проведення експертної грошової оцінки земельної
ділянки комунальної власності, яка продається з розстроченням платежу .
Запропонований вихід із ситуації, що склалася, відповідає принципам державної
регуляторної політики, а саме: доцільності, ефективності, прозорості,
передбачуваності при вирішенні питань пов’язаних з відчуженням земельних
ділянок комунальної власності з розстроченням платежу.
5. Можливості досягнення
визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта:
Даний акт мотивує Щорську міську раду
виконувати встановлені вимоги щодо визначення суб’єкта оціночної діяльності на проведення
експертної грошової оцінки земельної ділянки комунальної власності, яка
продається з розстроченням платежу. Без виконання вказаних в регуляторному акті
вимог Щорська міська рада не зможе провести відчуження
земельних ділянок комунальної власності з розстроченням платежу. Крім того,
мотивами є простота положень акта та простота виконання вимог, встановлених
актом. Поставлені цілі досягаються при виконанні вимог регуляторного акта
витратами робочого часу.
Завдяки даному регуляторному
акту підвищується прогнозованість (передбачуваність) дій органів місцевого
самоврядування, посилюються вимоги щодо відчуження земельних ділянок,
унеможливлюються зловживання в операціях, пов”язаних з відчуженням земельних
ділянок комунальної власності.
6. Очікувані результати
прийняття акта.
1. чіткий механізм визначення суб’єкта оціночної діяльності, якого
раніше не існувало;
Сфера впливу
|
Вигоди
|
Витрати
|
Органи місцевого самоврядування
|
Прогнозованість, контроль операцій, пов’язаних з
визначенням суб’єкта оціночної діяльності
|
Витрати робочого часу, пов’язані з підготовкою
регуляторного акта та виконання його вимог.
|
Конкурсна комісія
|
Дозвіл власника на проведення конкурсу з відбору
суб’єкта оціночної діяльності
|
Витрати робочого часу пов’язані з виконанням вимог
регуляторного акта.
|
Мешканці територіальної громади
|
------
|
------
|
7.Запропонований строк дії акта.
Термін чинності даного регуляторного акта співвідноситься із цілями та
механізмами його впровадження – необмежений.
8. Показники результативності
регуляторного акта.
- найменша
сума коштів, які витрачає міська рада на проведення землеоціночних робіт.
- вищий рівень регулювання прав та обов’язків учасників
правовідносин в сфері конкурсного відбору суб’єктів оціночної діяльності;
- підвищення відповідальності кожного суб’єкта
правовідноси у сфері конкурсного відбору
суб’єктів оціночної діяльності за
дотриманням Правил;
9. Заходи, за допомогою яких
буде здійснюватися відстеження результативності акта.
При проведенні відстеження результативності даного
регуляторного акта будуть використовуватися дані роботи конкурсної комісії.
Зауваження та пропозиції до проекту рішення тридцять
п»ятої сесії сесії шостого скликання Щорської міської
ради «Про
внесення змін до рішення 19 сесії
Щорської міської ради 6 скликання від 10.07.2012 року «Про затвердження Положення про конкурсний відбір
суб’єктів оціночної діяльності з експертної грошової оцінки земельних ділянок
державної та комунальної власності, що підлягає продажу» приймаються протягом місяця з дня опублікування проекту в письмовій
формі за адресою: м. Щорс. вул. К.Маркса. 5. тел.. 2-18-35
ПРОЕКТ
УКРАЇНА
ЩОРСЬКА МІСЬКА РАДА
ЩОРСЬКОГО РАЙОНУ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ
ОБЛАСТІ
Шосте скликання
Тридцять п’ята сесія
РІШЕННЯ
Від
28 листопада 2013 року
Про внесення змін до рішення 19 сесії Щорської
міської
ради 6 скликання від 10.07.2012 року
«Про
затвердження Положення про конкурсний
відбір суб’єктів оціночної діяльності з експертної
грошової оцінки
земельних ділянок державної та
комунальної
власності, що підлягає продажу»
З
метою приведення у відповідність до чинного законодавства діяльність
Щорської міської ради та суб’єктів оціночної діяльності з експертної грошової
оцінки земельних ділянок комунальної
власності, що підлягає продажу, враховуючи рекомендації депутатської комісії,
керуючись ст. 26 Закону України «Про
місцеве самоврядування в Україні», сесія міської ради в и р і ш и л а :
1. Внести зміни до рішення 19 сесії Щорської міської ради 6 скликання
від 10.07.2012 року «Про затвердження Положення
про конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності з експертної грошової оцінки земельних ділянок державної та
комунальної власності, що підлягає продажу», а саме: виключити слово «земельних
ділянок державної власності» у відповідних відмінках.
2. Затвердити проект Положення
про конкурсний відбір суб’єктів оціночної діяльності з експертної грошової оцінки земельних ділянок комунальної власності, що підлягає продажу з
відповідними додатками з внесеними змінами згідно з Додатком 1 до даного
рішення.
3.Контроль за виконанням
даного рішення покласти на постійну
депутатську комісію з питань бюджету та соціального розвитку міста.
Міський голова
Р.І. Зуб
Додаток 1
До рішення 35 сесії
6 скликання
від 29.11.2013 р.
Положення
Про конкурсний
відбір суб’єктів оціночної діяльності з експертної
грошової оцінки
земельних ділянок комунальної
власності, що
підлягає продажу
1. Визначення
термінів
1. У Положенні про конкурсний відбір суб’єктів оціночної
діяльності з експертної грошової оцінки земельних ділянок на території Щорської
міської ради (далі – Положення), нижченаведені терміни вживаються в такому
значенні:
1.1 суб’єкт оціночної діяльності
- фізична особа як суб’єкт підприємницької діяльності,
яка отримала кваліфікаційне свідоцтво оцінювача з експертної грошової оцінки
земельних ділянок та ліцензію на виконання землеоціночних робіт;
- юридична особа, яка отримала ліцензію на виконання
землеоціночних робіт;
- юридична особа, яка має у своєму складі оцінювачівіз
експертної грошової оцінки земельних ділянок із ліцензією на виконання вказаних
робіт;
1.2 учасник конкурсу – оцінювач, який для участі у
конкурсі подав до комісії необхідні документи, що визнані комісією такими, що
відповідають вимогам чинного законодавства;
1.3 «бізнес-пропозиція» - документ, який містить
відомості про учасника конкурсу щодо його кваліфікації, досвіду роботи з
експертної оцінки, а також конкурсну пропозицію ( пропозиція учасника конкурсу
щодо умов оплати відповідно до калькуляції витрат, терміну виконання робіт).
2. Загальні
положення
2. Це Положення визначає процедуру конкурсного відбору
суб’єктів оціночної діяльності, яким доручається у випадках, передбачених
чинним законодавством України, проведення експертної оцінки земельних ділянок
на території Щорської міської ради для продажу міською радою земельних ділянок.
Відбір суб’єктів оціночної діяльності здійснюється
конкурсною комісією, яка створюється розпорядженням міського голови і до складу
якої входять представники міської ради, в тому числі представники органів
земельних ресурсів, а також архітектури та містобудування. Всі процедурні
питання по підготовці та проведенню конкурсу здійснює міська рада.
3.Комісія має право, у разі виявлення випадків зниження
вартості ділянок, в подальшому відмовляти недобросовісним суб’єктам оціночної
діяльності в участі у конкурсах.
4. Члени комісії не можуть мати майнові стосунки з
учасниками конкурсу.
5. До участі в конкурсі допускаються суб’єкти оціночної
діяльності , які, згідно з чинним законодавством України мають право проводити
експертну оцінку земельних ділянок.
6.Критерієм оцінки учасників конкурсу є:
- достатній кваліфікаційний рівень необхідний для
здійснення експертної грошової оцінки
земельної ділянки, посвідчений ліцензією та відповідними сертифікатами
- дозвіл експерта – оцінювача земель, підтверджений
висновками експертизи виконаних ним звітів з експертної грошової оцінки земельних ділянок або рецензіями ( за
наявності)
- пропозиція щодо вартості виконання ним робіт з
експертної грошової оцінки земельної
ділянки
- пропозиція щодо терміну виконання цих робіт
- виконання робіт з оцінки земельної ділянки на умовах після оплати
Комісією можуть також бути враховані інші критерії, які
сприяють найбільш об’єктивному визначенню переможця.
7.За рішенням комісії, учасники конкурсу можуть подавати
інші документи, зокрема:
- звіти про експертну оцінку із визначенням вартості
аналогічних земельних ділянок, виконані учасниками конкурсу протягом останнього
року;
- висновок державної землевпорядної експертизи про
виконані учасником конкурсу експертні роботи із зазначенням вартості земельних
ділянок.
8.До
документів, які подаються учасниками конкурсу, комісією можуть залучатися
висновки контролюючих органів та інших державних установ щодо діяльності
учасників конкурсу.
9.Ціна земельної ділянки визначається за експертною
грошовою оцінкою, що проводиться організаціями, які мають відповідну ліцензію
на виконання цього виду робіт, на замовлення органів місцевого самоврядування.
Фінансування робіт з проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки
здійснюється за рахунок внесеного покупцем авансу, що становить 10% вартості
земельної ділянки, визначеної за нормативною грошовою оцінкою земельної
ділянки.
3.Підготовка до проведення
конкурсу
10. У разі
прийняття рішення про проведенняґ конкурсу, інформація стосовно терміну його
проведення, а також інформація про об’єкт оцінки публікується в газеті «
Деснянська правда» або інших засобах масової інформації за 30 днів до
оголошення дати проведення конкурсу.
11. Інформація про умови проведення конкурсу
повинна включати:
- дату, час і місце його проведення;
- короткі відомості про об’єкт оцінки;
- кінцевий термін прийому
документів до комісії;
- перелік документів, які слід подавати на
розгляд комісії;
- контактні телефони.
12. Учасники конкурсу подають комісії такі
документи:
-
заяву на
участь у конкурсі;
-
бізнес
інформацію про претендента;
-
копію
свідоцтва про реєстрацію суб’єкта підприємницької діяльності;
-
копію
статуту( юридична особа);
-
копії
документів, що підтверджують кваліфікацію працівників, які залучаються до
оціночних робіт;
-
копію
паспорта( 1,2 та сторінка з реєстрацією місця проживання для фізичних осіб)
-
копію
ліцензії на проведення оціночних робіт.
13. Документи, зазначені у п.11 цього Положення, подаються до комісії не пізніше ніж за 5(п’ять) днів до
оголошення дати проведення конкурсу. Уразі невідповідності документів вимогам
чинного законодавства України, цього Положення,а
також у разі подання до комісії неповного пакету документів,
заява на участь у конкурсі не приймається.
14.Суб’єкт
оціночної діяльності має право відкликати свою заяву до кінцевого
терміну прийому заяв, письмово повідомивши про це комісію.
4.Порядок
проведення конкурсу
15. Конкурс проводиться за наявності не менше двох
учасників. Засідання комісії є правомочним за умовами присутності 2/3 кількості
її складу.
16.Комісія розглядає надані пропозиції і обговорює їх.
Конверти учасників конкурсу з інформацією та пропозиціями розкриваються
безпосередньо на засіданні комісії.
17. Учасник конкурсу, пропозиції якого найбільш повно
відповідають умова і критеріям конкурсу, більшістю голосів присутніх членів
комісії визначається переможцем. У разі наявності рівної кількості голосів,
голос голови комісії є вирішальним.
18.За рішенням комісії, яке приймається більшістю голосів
присутніх членів комісії, переможцем конкурсу може бути не визнано жодного з
учасників.
Комісія може запропонувати учасникам конкурсу спільне
здійснення експертної оцінки на договірних засадах, визначивши при цьому
базового учасника конкурсу, з яким буде укладено договір на проведення оцінки
земельної ділянки. У разі, якщо члени комісії входять до складу учасників
конкурсу, вони не беруть участі у засіданні комісії щодо визначення переможця
конкурсу.
19. Результати конкурсу оформляються протоколом, який
підписується усіма присутніми на засіданні членами комісії і затверджуються міським
головою.
20. У випадку надходження до комісії однієї заяви,
комісія може прийняти рішення стосовно укладання з учасником конкурсу договору
на проведення експертної оцінки, що зазначається у протоколі засідання комісії.
21.Затверджений протокол є підставою для укладання договору
на проведення експертної оцінки.
22. Протягом п’яти днів з дня затвердження
результатів конкурсу його учасникам надається інформація про результати
конкурсу.
23.Інформація про конкурсні пропозиції розголошенню не
підлягає.
24. Якщо учасники конкурсу не згодні з результатами
конкурсу, вони можуть оскаржити рішення комісії в установленому законом
порядку.
5. Порядок укладення договорів про оплату авансового внеску.
25. Договори про оплату авансового внеску укладаються у порядку, визначеному
законодавством України, з врахуванням вимог, передбачених цим Положенням.
26. Укладений
сторонами договір оренди в частині істотних умов повинен відповідати типовому
договору про оплату
авансового внеску, який
затверджується міською
радою.
27. Зміни та
доповнення до договорів про оплату авансового внеску вносяться
сторонами в порядку, передбаченому законодавством України, погоджуються з міським головою.
Договір про оплату авансового внеску
м.Щорс
« ___»___________
року.
Попередньо
ознайомлені з вимогами цивільного законодавства щодо недійсності угод,
перебуваючи при здоровому розумі, ясній пам’яті та діючи добровільно, керуючись
вимогами ст.128 Земельного кодексу України, ми, з однієї сторони: Щорська міська рада в особі
міського голови _______________________________________________________ , що діє на підставі Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні»,
Чернігівська обл.., м. Щорс, вул..К.Маркса, 5, надалі - «Сторона-1», а з іншої
сторони ____________надалі – «Сторона – 2», а разом «Сторони» уклали цей
договір про нижчевикладене:
1.
Предметом цього договору є порядок та розмір сплати Стороною – 2 авансового
внеску в рахунок оплати вартості земельної ділянки (цільове призначення,
орієнтованою площею_______ (га). яка розташованою за адресою:_______________________________, яку має намір придбати Сторона 2, а
також порядок його використання.
2. За
рахунок внесеного Стороною – 2 авансу, Сторона – 1 здійснює фінансування робіт
з проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки
зазначеної у п.1 цього договору, що проводиться організаціями, які мають
відповідну ліцензію на виконання цього виду робіт.
3. У разі
укладання договору купівлі – продажу ціна земельної ділянки визначається за її
експертною грошовою оцінкою але встановлюється рішенням
сесії міської ради а сума авансового внеску зараховується до ціни продажу
земельної ділянки.
4.
Протягом _____________ днів з моменту укладання цього договору
Сторона – 2сплачує Стороні -1 , на її рахунок 10 (десять) % вартості нормативно-грошової оцінки земельної
ділянки, зазначеної у п.1 цього договору, що становить _______________ грн.00 коп.
5.
Підставою для початку фінансування робіт з проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки є рішення
Сторони – 1 про надання дозволу на розроблення проекту землеустрою щодо
відведення земельної ділянки (якщо такий проект відсутній) та/або про
проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки.
6. У разі
прийняття Стороною – 1 рішення про відмову в продажу земельної ділянки,
зазначеної у п.1 цього договору, сума сплаченого авансу протягом 10 днів підлягає поверненню на розрахунковий /поточний
рахунок Сторони – 2.
7. У разі
відмови покупця від укладання договору купівлі-продажу земельної ділянки сума
авансового внеску не повертається.
Юридичні Адреси Сторін
Сторна-1
Сторна-1
Юридична
адреса: Юридична адреса:
Код
Код
р/р
Р/р
МФО МФО
________________
________________
м.п
м.п.
УКРАЇНА
ЩОРСЬКА
МІСЬКА РАДА
ЩОРСЬКОГО
РАЙОНУ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Шосте скликання
Тридцять п’ята сесія
РІШЕННЯ
Від 28 листопада 2013 року
Про затвердження Положення про
порядок визначення та відшкодування
збитків, заподіяних власникам землі
та землекористувачам в місті Щорс
|
|
Керуючись пунктом 34 статті 26 Закону України
"Про місцеве самоврядування в Україні, статтями Земельного кодексу України,
Цивільного кодексу України, законів України "Про оренду
землі", "Про відчуження земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого
майна, що на них розміщені, які перебувають у приватній власності, для
суспільних потреб чи з мотивів суспільної необхідності", постанови
Кабінету Міністрів України від 19 квітня
1993 року № 284 "Про порядок визначення та відшкодування збитків власникам
землі та землекористувачам", з метою створення єдиних організаційно-правових та економічних засад визначення
розмірів та порядку відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам
в місті Щорс, міська рада
вирішила:
1. Затвердити Положення про порядок визначення та відшкодування збитків, заподіяних власникам землі
та землекористувачам в місті Щорс (далі Положення), що додається.
2. Затвердити форму повідомлення згідно з додатком
1 до Положення.
3. Затвердити форму договору про добровільне
відшкодування збитків, спричинених власникам землі та землекористувачам згідно
з додатком 2 до Положення
4. Відповідно до пункту 1 статті 73 Закону України
”Про місцеве самоврядування в Україні” рішення є обов’язковим для виконання
всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади,
підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також
громадянами, які постійно або тимчасового проживають на відповідній території.
5. Контроль за виконанням цього рішення покласти
на постійну депутатську комісію з питань урегулювання земельних відносин та
охорони навколишнього середовища та на постійну депутатську комісію з питань законності,
регламенту, депутатської діяльності
Міський голова
Р.І. Зуб
Додаток 1 до рішення
35 сесії 6 скликання
від 28.11.2013 року
Положення
про порядок визначення
та відшкодування збитків, заподіяних
власникам землі та землекористувачам
в місті Щорс
1. Загальні положення
1.1. Положення про
порядок визначення та відшкодування збитків, заподіяних власникам землі та землекористувачам
в місті Щорс (далі – Положення) визначає порядок визначення та відшкодування
збитків, заподіяних власникам землі та землекористувачам, які заподіяні
вилученням (викупом) та тимчасовим зайняттям земельних ділянок, встановленням
обмежень щодо їх використання, погіршенням якості ґрунтового покриву та інших
корисних властивостей земельних ділянок або приведенням їх у непридатний для
використання стан та неодержанням доходів у зв'язку з тимчасовим невикористанням
земельних ділянок, самовільним
зайняттям земельних ділянок, використанням земельних ділянок без оформлення
документів, що посвідчують право на земельну ділянку відповідно до закону, в
інших випадках, коли особа використовує земельну ділянку з порушенням
земельного законодавства чи законодавства про плату за землю
1.2. Положення
розроблено відповідно до Земельного кодексу України, Цивільного кодексу України, Законів України
«Про місцеве самоврядування в Україні», «Про оренду землі», «Про відчуження
земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого майна, що на них розміщені, які
перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з мотивів
суспільної необхідності», Постанови Кабінету Міністрів України від 19 квітня
1993 року «Про порядок визначення та відшкодування збитків власника землі та
землекористувачам» № 284, та спрямовано на створення єдиних
організаційно-правових та економічних засад визначення розмірів та порядку
відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам в місті Щорс.
1.3. Власникам землі та
землекористувачам відшкодовуються збитки, заподіяні вилученням (викупом) та
тимчасовим зайняттям земельних ділянок, встановленням обмежень щодо їх
використання, погіршенням якості ґрунтового покриву та інших корисних
властивостей земельних ділянок або приведенням їх у непридатний для
використання стан та неодержанням доходів у зв'язку з тимчасовим
невикористанням земельних ділянок, самовільним зайняттям земельних ділянок,
використанням земельних ділянок без оформлення документів, що посвідчують право
на земельну ділянку відповідно до закону, в інших випадках, коли особа
використовує земельну ділянку з порушенням земельного законодавства чи
законодавства про плату за землю.
1.4. Відшкодуванню
підлягають:
вартість житлових
будинків, виробничих та інших будівель і споруд, включаючи незавершене
будівництво;
вартість плодоягідних та
інших багаторічних насаджень;
вартість лісових і
дерево-чагарникових насаджень;
вартість водних джерел
(колодязів, ставків, водоймищ, свердловин тощо), зрошувальних і осушувальних
систем, протиерозійних і протиселевих споруд;
понесені витрати на
поліпшення якості земель за період використання земельних ділянок з урахуванням
економічних показників, на незавершене сільськогосподарське виробництво
(оранка, внесення добрив, посів, інші види робіт), на розвідувальні та проектні
роботи;
інші збитки власників
землі і землекористувачів, у тому числі орендарів, включаючи і неодержані
доходи, якщо вони обґрунтовані.
Неодержаний доход - це
доход, який міг би одержати власник землі, землекористувач, у тому числі
орендар, із земельної ділянки і який він не одержав внаслідок її вилучення
(викупу) або тимчасового зайняття, обмеження прав, погіршення якості землі або
приведення її у непридатність для використання за цільовим призначенням у
результаті негативного впливу, спричиненого діяльністю підприємств, установ,
організацій та громадян.
2. Організація
визначення розміру збитків
власникам землі та
землекористувачам
2.1. Визначення розміру
збитків власникам землі та землекористувачам в місті Щорс здійснює комісія з
визначення розміру збитків, заподіяних власникам землі та землекористувачам
(далі - Комісія), яка створюється за рішенням виконавчого комітету Щорської
міської ради.
2.2. До складу Комісії
включаються представники управління архітектури та містобудування, відділу
бух.обліку Щорської міської ради, державної податкової інспекції в м. Щорс,
депутати Щорської міської ради, спеціаліст з земельних питань Щорської міської
ради, спеціаліст з юридичних питань Щорської міської ради, представник територіального
органу Держкомзему України.
В роботі Комісії
приймають участь власники землі або землекористувачі (орендарі), яким заподіяні
збитки, представники підприємств, установ, організацій та фізичні особи, діями
чи бездіяльністю яких спричинені збитки та які будуть їх відшкодовувати.
У разі, коли збитки
заподіяні погіршенням якості земель або приведенням їх у непридатність для
використання за цільовим призначенням, до складу комісій включаються також
представники санітарно-епідеміологічних і природоохоронних органів.
2.3. До роботи Комісії
можуть залучатися спеціалісти підприємств, установ, організацій (за погодженням
з їх керівником) для розгляду питань, що пов’язані з визначення розміру
збитків, заподіяних власникам землі та землекористувачам.
2.4. Комісія при
здійсненні наданих цим Положенням повноважень керується Конституцією України,
Земельним кодексом України,
Цивільним кодексом України,
Законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про оренду землі»,
«Про відчуження земельних ділянок, інших об'єктів нерухомого майна, що на них
розміщені, які перебувають у приватній власності, для суспільних потреб чи з
мотивів суспільної необхідності», Постанови Кабінету Міністрів України № 284
від 19 квітня 1993 року «Про порядок визначення та відшкодування збитків
власника землі та землекористувачам» та іншими законами, актами Президента
України та Кабінету Міністрів України, іншими нормативно-правовими актами,
рішеннями Щорської міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями
міського голови, а також цим Положенням.
3. Порядок підготовки та
розгляд матеріалів
по визначення розміру
збитків
3.1. Підготовку
матеріалів на засідання комісії по визначенню розміру збитків здійснює спеціаліст
з земельних питань Щорської міської ради.
3.2. На
засідання Комісії для розгляду готуються наступні матеріали:
- заява
власника землі (уповноваженого ним органу, особи) або орендаря про визначення
розміру збитків (у разі, коли власником чи землекористувачем земельної ділянки
є територіальна громада міста в особі міської ради, її інтереси представляє міський
голова);
- рішення Щорської
міської ради про надання в оренду або поновлення договору оренди земельної
ділянки (при наявності);
- документ,
що посвідчує право власності чи користування земельною ділянкою (при
наявності);
- документ,
який підтверджує право власності на нерухоме майно (будівлю, споруду, інше);
- акт, який
встановлює порушення земельного чи екологічного законодавства (при наявності);
- рішення Щорської міської ради про викуп земельної ділянки, інших об'єктів
нерухомого майна, що на ній розміщені, для суспільних потреб;
-
документація із землеустрою на земельну ділянку (при наявності);
- акт обстеження та визначення меж земельної
ділянки;
- довідка
державного податкового органу щодо справляння земельного податку чи орендної
плати за землю;
- попередній розрахунок суми
збитків, виконаний бух.відділом Щорської
міської ради спільно з спеціалістом з земельних питань Щорської міської ради;
- письмове
повідомлення підприємств, установ,
організацій та фізичних осіб, яким нанесені збитки, про час та дату засідання
Комісії;
- письмове
повідомлення підприємств, установ,
організацій та фізичних осіб, якими нанесені збитки, про час та дату засідання
Комісії;
- інші
документи, що підтверджують використання або невикористання суб’єктами
земельної ділянки з порушенням вимог земельного законодавства.
3.3. Перелік матеріалів,
які необхідно подати по кожному конкретному випадку визначення розміру збитків
визначається Комісією.
3.4. Комісія має право запропонувати надати
інші документи.
4. Порядок визначення
розміру збитків
4.1. Розміри збитків
визначаються в повному обсязі відповідно до реальної вартості майна на момент
заподіяння збитків, проведених витрат на поліпшення якості земель (з
урахуванням ринкової або відновної вартості).
4.2. У разі використання земельної ділянки без документів, що підтверджують право користування, збитки
визначаються за фактичний період користування земельною ділянкою.
4.3.
У випадку не укладення користувачем земельної ділянки договору оренди земельної
ділянки та його державної реєстрації протягом двох місяців з дня прийняття
рішення Щорської міської ради про надання в оренду земельної ділянки або поновлення договору, права оренди земельної
ділянки, збитки визначаються після закінчення двох місяців з дня прийняття
такого рішення.
4.4.
Відшкодування збитків проводиться за період використання землі з порушенням
земельного законодавства у розмірі орендної плати за землю, яку власник землі
(міська рада) міг би отримати при належному виконанні (дотриманні)
землекористувачем вимог земельного законодавства. Збитки визначаються за
ставками орендної плати, які діяли на момент виникнення таких збитків.
4.5.
Витрати понесені на поліпшення якості земель за період використання земельних
ділянок з урахуванням економічних показників, на незавершене
сільськогосподарське виробництво (оранка, внесення добрив, посів, інші види
робіт), на розвідувальні та проектні роботи визначаються на підставі
документів, що підтверджують понесені користувачем витрати.
5. Порядок роботи
комісії з визначення розміру збитків,
заподіяних власникам землі та
землекористувачам
5.1. Формою роботи
Комісії є засідання. Роботу Комісії організує голова Комісії.
5.2. Засідання Комісії
вважається правомочним, якщо у ньому беруть участь не менше половини її членів.
5.3. Рішення Комісії
приймаються простою більшістю голосів від загального складу Комісії шляхом
відкритого голосування та вносяться до протоколу засідання, що підписується
головою та секретарем Комісії.
5.4. Результати роботи
Комісії оформлюються відповідними актами, що затверджуються рішенням
виконавчого комітету Щорської міської ради і в яких встановлюються розміри
збитків по кожному суб’єкту окремо.
5.5. Під час
засідання секретарем комісії ведеться протокол. Члени комісії мають право на
висловлювання окремої думки щодо розгляду матеріалів, яка фіксується у
протоколі засідання комісії.
5.6. Матеріали по
визначенню розміру збитків розглядаються по кожному суб’єкту окремо.
5.7. Засідання ведеться
головою комісії або його заступником.
5.8. Головуючий доповідає
матеріали по збиткам, та пропонує суб’єктам надати відповідні пояснення.
5.9. Акти
підписуються всіма членами комісії, які присутні на засіданні та особою (її
представником), яка має відшкодувати збитки. У разі відмови від підпису про це
робиться посилання у самому акті.
5.10. Комісія має право:
- одержувати в
установленому порядку від органів виконавчої влади, органів місцевого
самоврядування, підприємств, установ, організацій відповідну інформацію,
довідкові та інші матеріали у межах своєї компетенції та згідно з чинним
законодавством України;
- звертатись із
запитами, залучати до роботи та запрошувати на свої засідання працівників
органів виконавчої влади, підприємств, організацій та установ незалежно від
форм власності, відповідно до чинного законодавства України.
5.11. Комісія проводить
засідання не рідше одного разу на квартал або по мірі необхідності.
6. Порядок відшкодування
збитків
6.1.
Збитки відшкодовуються власникам землі і землекористувачам, у тому числі
орендарям, підприємствами, установами, організаціями та громадянами, що їх
заподіяли, за рахунок власних коштів не пізніше одного місяця після
затвердження актів комісій, а при вилученні (викупі) земельних ділянок - після
прийняття відповідною радою рішення про вилучення (викуп) земельних ділянок у
період до видачі документа, що посвідчує право на земельну ділянку
підприємства, установи, організації або громадянина.
В
окремих випадках збитки відшкодовуються
з розстроченням платежу за рішенням комісії відповідно до порядку та
строків, передбачених договором про
добровільне відшкодування збитків.
6.2. При вилученні
(викупі) земельних ділянок до земель запасу збитки відшкодовують власникам
землі і землекористувачам, у тому числі орендарям, ради, які прийняли рішення
про вилучення (викуп) земель.
6.3. Після затвердження
акта про визначення збитків рішенням виконавчого комітету Щорської міської ради
спеціаліст з земельних питань Щорської міської ради у п’ятиденний термін
направляє підприємствам, установам, організаціям та громадянам, що заподіяли
збитки, повідомлення про необхідність відшкодування збитків.
6.4.
У повідомленні зазначаються:
- результати розгляду
матеріалів комісією по визначенню збитків,
розрахунок суми збитків, рішення
виконавчого комітету Щорської міської ради про затвердження акту про визначення
збитків з пропозицією добровільного відшкодування збитків;
- попередження про
необхідність інформування осіб, яким спричинено збитки, у письмовій формі у
10-денний термін з дня отримання повідомлення про результати його розгляду для
врегулювання спору у досудовому порядку.
6.5. Повідомлення
підписується головою комісії та
надсилається юридичним та фізичним особам рекомендованим листом із зворотнім
повідомленням про отримання або вручається особисто під підпис.
6.6. У разі визнання вимог,
зазначених у повідомленні та надання згоди на добровільне відшкодування збитків
укладається договір про добровільне
відшкодування збитків.
6.7. Договір про
добровільне відшкодування збитків
укладається між підприємствами,
установами, організаціями та громадянами, яким заподіяно збитки із особами, що
заподіяли збитки.
6.8. Договір про
відшкодування збитків Щорській міській раді підписується міським головою.
Невід’ємною частиною договору є:
-
акт комісії про визначення збитків власнику землі або землекористувачу;
- рішення виконавчого комітету Щорської міської ради
про затвердження акта про визначення збитків
власнику землі;
- документ, що підтверджує
згоду на добровільне відшкодування збитків.
6.9. У випадку
недосягнення сторонами згоди або неотримання результатів розгляду повідомлення
про необхідність відшкодування
збитків у встановлений строк з
урахуванням поштового обігу, спеціаліст з земельних питань Щорської міської ради передає матеріали щодо
відшкодування збитків до спеціаліста з юридичних питань Щорської міської ради
для підготовки позову про примусове
відшкодування збитків в судовому порядку.
7. Заключні положення
7.1. Питання,
неврегульовані цим Положенням, вирішуються згідно з чинним законодавством
України.
Додаток
1
до
Положення про порядок визначення
та
відшкодування збитків,
заподіяних
власникам землі та землекористувачам
Назва
юридичної особи
її юридична або
фактична адреса
П.І.Б. фізичної особи
її адреса за місцем реєстрації або фактичного проживання
ПОВІДОМЛЕННЯ
На підставі Положення про порядок визначення та відшкодування збитків, заподіяних
власникам землі та землекористувачам в місті Щорс комісією з визначення розміру збитків власникам землі та землекористувачам в місті Щорс, засідання якої відбулося ___________, розглянуті матеріали про розрахунок
збитків, які нанесені _________________________________________________ (назва
юридичної або фізичної особи, яка заподіяла збитки)
_______________________________________________ (назва юридичної або
фізичної особи, якій заподіяно збитки) та підлягають відшкодуванню у зв’язку з
(зазначити необхідне)
_____________________________________________________________ вилученням (викупом), тимчасовим зайняттям
земельних ділянок, встановленням обмежень щодо їх використання, погіршенням
якості ґрунтового покриву та інших корисних властивостей земельних ділянок,
приведенням їх у непридатний для використання стан, неодержанням доходів у
зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок, самовільним зайняттям
земельних ділянок, використанням земельних ділянок без оформлення документів,
що посвідчують право на земельну ділянку відповідно до закону, в інших
випадках, коли особа використовує земельну ділянку з порушенням земельного
законодавства чи законодавства про плату за землю/.
Земельна ділянка площею
_________________ знаходиться за адресою
_____________________________________________________________.
Акт
про визначення збитків власнику землі (землекористувачу) від _____________ № _____затверджений
рішенням виконавчого комітету Щорської
міської ради від № __
.
Пропонуємо у 10-денний термін з дня
надходження цього повідомлення розглянути його разом з актом та про результати
їх розгляду інформувати у письмовій формі Щорську міську раду.
У
разі визнання вимог добровільне відшкодування збитків здійснюється в досудовому
порядку шляхом укладання договору про
відшкодування збитків.
У разі відмови добровільно
відшкодувати завдані збитки вони стягуються у судовому порядку.
Додаток:
- копія Акта про визначення збитків власнику
землі (землекористувачу) від ____________№______.
- копія рішення виконавчого комітету Щорської
міської ради від ___________ №_______.
Підпис (голова комісії)
Додаток
2
до Положення про порядок визначення
та відшкодування збитків, заподіяних
власникам землі та землекористувачам
ДОГОВІР
про добровільне відшкодування збитків,
спричинених власникам землі та землекористувачам
м. Щорс «___»______20___р.
___________________________________(назва
підприємства, установи, організації, фізичної особи, яким спричинено збитки) в
особі ___________________________________________________________________(Юридична
адреса: ____________________________________), в подальшому – Сторона 1, яка
діє на підставі ________________________________________ та
_________________________________________________________ (назва підприємства,
установи, організації, фізичної особи, яка спричинила збитки) в
особі__________________________________________________ в подальшому - Сторона2
(Юридична адреса____________________) уклали цей договір про наведене нижче:
1. Предмет договору
За цим договором Сторона 2 зобов’язана
відшкодувати Стороні 1 збитки, завдані внаслідок (зазначити необхідне)
__________________________________________________________________ /вилучення (викуп), тимчасове зайняття
земельних ділянок, встановлення обмежень щодо їх використання, погіршення
якості ґрунтового покриву та інших корисних властивостей земельних ділянок,
приведення їх у непридатний для використання стан, неодержання доходів у
зв'язку з тимчасовим невикористанням земельних ділянок, самовільним зайняттям
земельних ділянок, використанням земельних ділянок без оформлення документів,
що посвідчують право на земельну ділянку відповідно до закону, в інших
випадках, коли особа використовує земельну ділянку з порушенням земельного
законодавства чи законодавства про плату за землю/, загальною площею
______, яка розташована за адресою ________________________,
в період з______до ________ та використовується для
_________________________________________________________________.
2. Підстави для відшкодування збитків
Підставою для відшкодування збитків є Акт про визначення збитків власнику землі
(землекористувачу) від ____________№______, затверджений рішенням
виконавчого комітету Щорської міської ради від ____ №_______.
3. Права та обов’язки Сторін
3.1. Сторона 2 зобов`язується в строк до
______сплатити Стороні 1 збитки в сумі_______грн.
3.2. Збитки сплачуються щомісячно (при відшкодуванні збитків з розстроченням платежу)
у грошовій формі рівними сумами або наступним чином:
___________місяць ________грн.
___________місяць _________грн.
на наступний рахунок:
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________.
3.3. Сторона 2 має право дострокового погашення
суми збитків в повному обсязі.
3.4. Відшкодування збитків не звільняє Сторону 2
від обов’язку дотримуватись земельного законодавства.
4. Відповідальність Сторін за невиконання або
неналежне
виконання умов договору
У разі невиконання умов Договору у зазначений
термін, Сторона 1 має право подати до суду позовну заяву про примусове
стягнення збитків, які не відшкодовано Стороною 2.
5. Припинення дії договору
Дія договору припиняється в наступних випадках:
- закінчення строку, на який його було укладено,
- сплата збитків в повному обсязі.
6. Прикінцеві положення
6.1. Договір набирає чинності з
моменту його підписання і діє до повного виконання сторонами передбачених ним
зобов'язань.
6.2. Зміни у договір можуть бути
внесені за взаємною згодою сторін, що оформляється додатковою угодою до цього
договору.
6.3.
Зміни і доповнення, додаткові угоди до цього договору укладаються у письмовій
формі та підписуються сторонами або уповноваженими на те їх представниками і є
його невід'ємними частинами.
6.4. Усі
правовідносини, що виникають у зв'язку з виконанням умов договору і не
врегульовані ним, регламентуються згідно із законодавством.
6.5. Договір укладено в
двох примірниках що мають однакову юридичну силу, один з яких зберігається у
Сторони 1, другий – у Сторони 2.
6.6. Невід`ємною частиною договору є:
- акт комісії про визначення збитків власникам
землі (землекористувачам) від ___________________№ _________;
- рішення виконавчого комітету Щорської міської
ради про затвердження акту про визначення збитків власникам землі
(землекористувачам) від ___________________ № _________.
- документ, що підтверджує згоду на добровільне
відшкодування збитків від ______ № _____.
7. Реквізити Сторін
Сторона 1 Сторона
2
Комментариев нет:
Отправить комментарий