пятница, 9 января 2015 г.

Складні часи для залізниці

Хоча Щорсівщина знаходиться далеко від зони безпосередніх бойових дій на сході держави, все ж таки російська військова інтервенція впливає і на життя нашого краю. Передовсім, це стосується економіки, зокрема – роботи залізничної галузі.Щоб з’ясувати спочатку ситуацію, яка склалася на залізничній станції «Щорс», «Промінь» звернувся до її начальника – Станіслава Сипливого.

Розповідаючи про стан справ, він зауважив: «З огляду на умови, в яких нині живе країна, труднощам в роботі дивуватися на слід. Загалом станція функціонує в шатному режимі. Хоча з жовтня наш колектив з 59 залізничників працює за скороченим робочим тижнем. Також узимку, як і в попередні кілька років, застосовувалася практика надання коротких відпусток за власний рахунок. Якщо поглянути на статистичні дані, то спостерігається тенденція до зменшення вантажопотоку через Щорс. Судіть самі – протягом 2013 року станція прийняла загалом 908 вантажних потягів (405 – з гомельського напрямку і 503 – з бахмацького), а ось у минулому році – вже 812 (майже на сотню менше). Причому з боку Гомеля надійшло майже як і торік – 410, натомість з боку Бахмача – лише 402. Основний вантаж, який ввозиться з півночі, з Білорусії, це бензин, солярка, мінеральні добрива. У зворотньому напрямку вивозиться комбікорм, зернові тощо, влітку транспортували навіть пісок для скловиробничої промисловості. Разом з тим вугілля й частково – металопродукція з окупованого Донбасу зараз не надходить. Взагалі, залізнична лінія Гомель – Конотоп у значній мірі поєднувала центральну й східну Бліорусію з Лівобережною Україною, проте війна наклала свій відбиток на роботу цієї транспортної магістралі.
З 1 січня 2015 року на Білорусію за день проходив у середньому лише один ватажний ешелон. До певної міри такі реалії можна пояснити періодом новорічних свят і тим, що ще укладені не всі контракти на поставку товарів у черговому календарному році.
Окрема тема – пасажирські перевезення. Ще навесні, коли в східних областях України було введено режим антитерористичної операції, обслуговування потягів на станції «Щорс» зазнало змін. З міркувань безпеки у травні продаж квитків на рейс «Мінськ – Сімферополь» скасували у Городні, Щорсі, Мені та Бахмачі. І ось нещодавно сталося ще одне нововведення: цей пасажирський потяг не курсував один день, а потім відновив рух за звичним графіком, але лише до Запоріжжя. Тобто напряму до окупованого Криму вже не ходить. (Саме під час розмови зі Станіславом Сипливим на пероні перебував «білорус» - з шести вагонів (-авт.).
Чимало пасажирських потягів, що раніше рухалися в південному напрямку (на Мінеральні води) через Щорс і далі – через Донецьку область, тепер перейшли на інші маршрути. Їх можна бачити на станціях в Смоленську або Брянську. Ризикувати і з’являтися в зоні бойових дій ніхто не хоче. Загалом незмінним лишився рух приміських потягів – на Гомель і Бахмач.
З огляду на зменшення пасажиропотоку ухвалене рішення змінити з 1 січня режим роботи квиткових кас на станції «Щорс». Якщо раніше реалізація квитків тривала цілодобово, то нині – з 4-00 до 20-00, перерва на обід – з 13-30 до 15-30.
У принципі, ситуація, аналогічна щорській, склалася практично на всіх станціях Південно-Західної залізниці. Проте будувати відверто песимістичні прогнози не варто. Залізничники працюють - ось, скажімо, вже із січня має розпочатися відвантаження зерна місцевих сільгоспвиробників для вивозу на порти, тож робота буде. До того ж є сподівання, що чорна смуга в житті країни нарешті закінчиться і все дійде до ладу. Залишається чекати.

Комментариев нет:

Отправить комментарий