воскресенье, 5 июля 2015 г.

Відповідь ПАТ «Чернігівгаз»:


Для чого проводяться прогнозні нарахування
Прогнозний платіж - це коли до спожитої кількості газу станом на число, коли були зняті покази лічильника, додається прогнозоване використання газу споживачем до кінця місяця.
Для коректного формування щомісячної звітності у ПАТ «Чернігівгаз» існує потреба в складанні балансу газу по підприємству. Для цього за всіма категоріями споживачів (бюджет, промисловість, населення та ін.) необхідно фіксувати показання використаних обсягів газу станом на останній день місяця. Відповідно в роботі з побутовими споживачами виникають об’єктивні труднощі одномоментного зняття показів лічильників - в нашій області понад 264 тисячі сімей користуються газом з приладом обліку.
Як визначається прогнозний обсяг газу
Платежі за спожитий газ виставляються за повний календарний місяць. Тобто, якщо показання лічильника газу були зняті не в останній день місяця, а споживач самостійно не передав до абонслужби показання за повний календарний місяць, а саме станом на останнє число звітного місяця, підприємство проводить нарахування за послуги з газопостачання на підставі розрахункового методу.
У цьому випадку до спожитої кількості газу зафіксованої на день, коли були зняті показання лічильника, додається розрахункове використання газу споживачем до кінця місяця. Величину нарахування визначають усереднено, спираючись на дані контрольної групи споживачів з таким самим газовим обладнанням і характеристиками, в чиїх домівках щомісяця в один і той же день знімаються контрольні показання. Але як тільки облгаз отримає від споживача інформацію про реальні куби, прогнозні одразу відкоригуються, і відповідно заборгованість перерахується. При потребі зі споживачем підписується акт звіряння розрахунків.
Споживачі, які мають лічильник газу, повинні щомісячно самі знімати фактичні показання та передавати їх до відділу розрахунків філії ПАТ «Чернігівгаз», яка їх обслуговує. Зазвичай споживачі передають, а газове господарство фіксує покази не в останній день звітного місяця, а дещо раніше. Через це облгаз не має на кінець місяця реальної картини обсягів спожитого газу. Щонайменше раз на півроку працівники газової компанії повинні знімати контрольні покази лічильника. І тут виникає ще одна проблема – деякі споживачі не пускають контролерів в оселі. Таким чином вони порушують договір, а облгаз знову ж таки не бачить реально спожитих кубів. Також існує значна кількість абонентів, у яких в конкретно взятий місяць взагалі відсутні будь-яким чином передані контрольні покази.
Наприклад:
Споживач передав телефоном фактичні показання лічильника станом на 25 квітня – 1050 кубометрів газу, тому споживачеві були здійснені прогнозні нарахування за останні 5 днів квітня в кількості 10 кубометрів, і в підсумку, в платіжці були відображені розрахункові 1060 м куб. Слід зауважити, що ПАТ «Чернігівгаз» не примушує клієнтів сплачувати саме ту суму нарахувань, яка зазначена в платіжному документі за повний календарний місяць з урахуванням прогнозного платежу.
У разі, якщо споживач зніматиме і передаватиме показання лічильника газу в останній день звітного місяця, розбіжностей між розрахунковими показаннями за повний календарний місяць і фактично спожитими кубометрами виникати не буде.
На сьогодні споживачі Щорського району можуть передавати показання лічильника за номером 2-31-89, СМС–повідомленнями за номером (067)4654344 або електронною поштою на адресу oblik-shchors@cngas.com.ua. Формат СМС-повідомлень повинен бути таким: 1000038508*Тургенєва, 7/18 *185 (де 1000038508 - особовий рахунок, Тургенєва, 7/18 – адреса споживача, 185 - кінцевий показник лічильника). Невдовзі ПАТ «Чернігівгаз» буде підключено до Всеукраїнського Контакт-центру споживачів газу, після чого всі споживачі області зможуть отримати консультацію, передати покази тощо за єдиним телефоном та єдиною електронною адресою.

Комментариев нет:

Отправить комментарий