пятница, 31 июля 2015 г.

Вчителі мають однакову мету: виховувати хороших людей

Працюючи викладачем у Ніжинському державному університеті, а потім у Ніжинському міському ліцеї, я зрозуміла: щоб розвивалися твої учні, потрібно багато знати, читати й навіть подорожувати. Мовне середовище - це найкраща практика для вивчення іноземних мов. Свого часу в Щорсі я познайомилася з чудовими людьми з міста Фрьонденберг (Німеччина). Групу очолювали брати Йоханес і Годдерт Ульмке. Пам’ятаю дуже добре - коли делегація зайшла в шкільний клас, один з її учасників написав на дошці слово «Дружба». Згодом мені випала нагода побувати в Німеччині перекладачем у 2007 і 2011 роках.



Працюючи вчителем уже в рідному Ніжині, я не залишала свою мрію побачити німецьку школу на власні очі. Візит 2015 року, організований товариством друзів міста Щорс, мером і директором тамтешньої школи є особливим для мене, тому що дав можливість пройти тритижневу практику. Моєю метою було ознайомитися з німецькою системою освіти, познайомитися з учнями та вчителями, обмінятися досвідом роботи, вивчити німецьку культуру й життя, розповісти іншим про Україну.
Отже, всі вчителі в школі досвідчені, мають відповідну кваліфікацію, доброзичливі, так як і учні. Професія педагога є престижною. Я мала можливість відвідувати уроки (переважно англійської та німецької мов) інших викладачів та проводити їх сама. Надзвичайно пізнавальним досвідом в методичному плані було побачити, як вивчають англійську мову німецькі школярі. Методика викладання дещо відрізняється в старших класах, де повністю увага зосереджена лише на мовленні, обговоренні певної теми.
Будь-який учитель іноземних мов мріє про те, щоб на власні очі побачити культуру тієї країни, мови якої ти навчаєш, і я не є винятком. Після того, як побачиш кожний район Берліну самостійно, обговорювати з учнями тему «Столиця Німеччини» набагато цікавіше й продуктивніше.
Німецькі учні навчаються в школі 13 років, система оцінювання від 1 до 6, де «1» - найкраща оцінка. Школярі навчаються до 16.00-17.00, мають велику перерву на обід, але не отримують домашнього завдання. Натомість у розкладі тричі на тиждень є робочі години, призначені для виконання додаткової роботи. Німецькі учні вільні й розкуті не лише в стилі одягу, але й у висловлюванні своєї думки. Ось лише фото з учнями привезла не так багато, тому що фотографувати в школі й знімати відео без письмового дозволу на те батьків суворо заборонено з метою безпеки.
Звісно, що є і схожість і відмінність у системах освіти України та Німеччини, але я зрозуміла одну річ, що всі ми намагаємося досягти єдиної мети: виховати хороших людей.
Молодь – це наше майбутнє і під час зустрічі з мером Реббе обговорювалося питання розвитку партнерських стосунків між учбовими закладами, адже такі програми допомагають учням не лише покращити знання з іноземної мови, але й побачити та відчути життя й культуру іншої країни, знайти нових друзів.
Надія КРЕСАН

Комментариев нет:

Отправить комментарий