вторник, 30 июня 2015 г.

Конфлікт інтересів?

Минулого тижня до редакції «Променя» прийшла пенсіонерка, мешканка Щорса А.В. Коморна. Причиною її візиту послужило бажання розповісти про рівень торговельного обслуговування в одному із магазинчиків, розташованому в залінійній частині міста. (Якщо точніше – неподалік колишнього ПТУ). Старенька жінка звернулася до газети, бо наприкінці весни прочитала матеріал на схожу тематику – про те, як у кіоску одного приватного підприємця на базарі торгували погризеним мишами хлібом.


А.В. Коморна раніше нерідко купувала продукти в торговельному закладі поблизу училища, здебільшого – в кондитерському відділі. Проте нещодавно трапився випадок, що викликав у неї хвилю обурення. Вона придбала печиво, але потім роздивилася – і їй здалося, що частина цих ласощів… погризена мишами. До редакції Антоніда Василівна принесла зразок цього «продукту», але в ході візуального огляду однозначно підтвердити правильність її думки не вдалося. Може, печиво й побувало в мишачих зубах, а, може, це просто крихти відвалилися – хто його знає. (В подібних випадках краще звертатися до санепідемслужби, причому не в усній формі, а офіційно, написавши відповідну заяву. Тоді вже спеціалісти, напевно, мали б встановити – чи є у коробці з кондитерськими виробами «екскременти тваринного походження»). А.В. Коморна, будучи переконана у своїй правоті, зробила зауваження продавчині – хай господар магазину потруїть мишей. Проте реакція підприємця виявилася геть протилежною. Коли А.В. Коморна наступного разу прийшла за покупками, власник їй заявив, що ані він, ані його персонал обслуговувати такого покупця не будуть.
Таке ставлення завдало пенсіонерці відчутного емоційного удару. Дійсно, якщо про роль мишей в усій цій історії ще можна сперечатися (бо немає документально підтвердженого факту), то безпідставна відмова продавати людині товар явно не відповідає діючим правовим нормам у сфері захисту інтересів споживача. А.В. Коморна запитала в редакції: куди піти поскаржитися?
Хоча, мабуть, головне у даному випадку інше: скарга - скаргою, але найкращий інструмент виховання торговців – суто капіталістичний. Полягає він у тому, що люди не повинні ходити в магазини, де до них погано ставляться, де пропонують неякісний товар або де обраховують на касі. Не буде покупців – і підприємець залишиться без прибутку. Все.

Олег МІРОШНИЧЕНКО

Комментариев нет:

Отправить комментарий