На Щорсівщині відчути себе науковцем може навіть дев’ятикласник. Для цього треба лише долучитися до роботи гуртка при обласному територіальному відділенні малої академії наук.
Загалом таких гуртків у районі три – на базі гімназії та міської школи №1. Саме про те, як теперішні школярі роблять перші кроки у світ високих знань – наша сьогоднішня розповідь.
Вчитель А.О. Єрмоленко добре відома читачам «Променя». Вона кандидат наук, чимало підготованих нею учнів досягло високих результатів на престижних предметних олімпіадах та захисті своїх робіт в системі малої академії наук. За її словами, очолюваний нею гурток старшокласників має краєзнавчий напрямок, однак паралельно кожен бажаючий може вчитися писати наукові роботи. Торік, у вересні, учениця 9 класу Ірина Єрмоленко вирішила дослідити тему «Конфлікти в учнівському середовищі та способи їх вирішення». Для отримання результату довелося попрацювати майже півроку. Серед іншого вона провела два різні тести і необхідну діагностику схильностей. Узагальнений матеріал дав підстави стверджувати, що в обраному для дослідження класі лише четверо підлітків мають підвищений рівень конфліктності. До того ж виявився цікавим незаперечний факт: школярі попри демонстровану почасти конфліктну поведінку насправді такими не є. Тобто реально їхні внутрішні якості виглядають кращими, ніж може здатися сторонній людині на перший погляд. Головним же висновком стала констатація відсутності поміж учнів дійсно масштабних конфліктних ситуацій, а на перешкоді виникненню непорозумінь мають стояти такі якості, як вихованість, освіченість і здатність дотримуватися встановлених у школі правил.
Розповідаючи про свою тему, Ірина Єрмоленко зауважила, що такі науки, як соціологія та психологія їй до вподоби через намір обрати в майбутньому професію психолога. А підготовка в систему малої академії наук допоможе краще визначитися з пріоритетами. У лютому вона взяла участь в обласному етапі конкурсу захисту науково-дослідницьких робіт МАН. У Чернігові зібралося чимало хлопців та дівчат, які перед компетентним журі мали продемонструвати широту власних поглядів та знань у найрізноманітніших сферах – від педагогіки до філософії. Спочатку треба було написати контрольну, а згодом – захистити свою роботу. У випадку з Іриною все пройшло без проблем – навіть уточнюючих запитань їй не ставили, адже тема була розкрита всебічно і ґрунтовно. Відповідною виявилася й оцінка – І місце з правом навесні взяти участь у всеукраїнському етапі конкурсу захисту робіт МАН. Слід сподіватися, вона й там на гідному рівні представить Щорсівщину.
На завершення цієї оповіді треба навести слова А.О. Єрмоленко про те, що функціонування гуртка МАН у значній мірі націлює школярів на майбутню професію, на усвідомлений вибір життєвого шляху. Зрештою, розраховані на три роки заняття під егідою малої академії наук можуть стати чітким дороговказом для кожного з них .
Олег МІРОШНИЧЕНКО, фото автора
Загалом таких гуртків у районі три – на базі гімназії та міської школи №1. Саме про те, як теперішні школярі роблять перші кроки у світ високих знань – наша сьогоднішня розповідь.
Вчитель А.О. Єрмоленко добре відома читачам «Променя». Вона кандидат наук, чимало підготованих нею учнів досягло високих результатів на престижних предметних олімпіадах та захисті своїх робіт в системі малої академії наук. За її словами, очолюваний нею гурток старшокласників має краєзнавчий напрямок, однак паралельно кожен бажаючий може вчитися писати наукові роботи. Торік, у вересні, учениця 9 класу Ірина Єрмоленко вирішила дослідити тему «Конфлікти в учнівському середовищі та способи їх вирішення». Для отримання результату довелося попрацювати майже півроку. Серед іншого вона провела два різні тести і необхідну діагностику схильностей. Узагальнений матеріал дав підстави стверджувати, що в обраному для дослідження класі лише четверо підлітків мають підвищений рівень конфліктності. До того ж виявився цікавим незаперечний факт: школярі попри демонстровану почасти конфліктну поведінку насправді такими не є. Тобто реально їхні внутрішні якості виглядають кращими, ніж може здатися сторонній людині на перший погляд. Головним же висновком стала констатація відсутності поміж учнів дійсно масштабних конфліктних ситуацій, а на перешкоді виникненню непорозумінь мають стояти такі якості, як вихованість, освіченість і здатність дотримуватися встановлених у школі правил.
Розповідаючи про свою тему, Ірина Єрмоленко зауважила, що такі науки, як соціологія та психологія їй до вподоби через намір обрати в майбутньому професію психолога. А підготовка в систему малої академії наук допоможе краще визначитися з пріоритетами. У лютому вона взяла участь в обласному етапі конкурсу захисту науково-дослідницьких робіт МАН. У Чернігові зібралося чимало хлопців та дівчат, які перед компетентним журі мали продемонструвати широту власних поглядів та знань у найрізноманітніших сферах – від педагогіки до філософії. Спочатку треба було написати контрольну, а згодом – захистити свою роботу. У випадку з Іриною все пройшло без проблем – навіть уточнюючих запитань їй не ставили, адже тема була розкрита всебічно і ґрунтовно. Відповідною виявилася й оцінка – І місце з правом навесні взяти участь у всеукраїнському етапі конкурсу захисту робіт МАН. Слід сподіватися, вона й там на гідному рівні представить Щорсівщину.
На завершення цієї оповіді треба навести слова А.О. Єрмоленко про те, що функціонування гуртка МАН у значній мірі націлює школярів на майбутню професію, на усвідомлений вибір життєвого шляху. Зрештою, розраховані на три роки заняття під егідою малої академії наук можуть стати чітким дороговказом для кожного з них .
Олег МІРОШНИЧЕНКО, фото автора
Комментариев нет:
Отправить комментарий